Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3948 besök totalt |
Resfeber!
Åker ner på torsdag em för första gången ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Det bästa tipset jag kan ge dig är Ring Racing, men det är inte precis putt-avstånd.
http://www.ring-racing.de _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Ring Racing tycker jag håller måttliga priser. Ofta är det dock så att många står på kö och de duttar på allt för att hålla alla nöjda.
Bästa sättet att få nåt gjort är att vara i närheten, utan att pusha "jobba här." Vi bytte tex däck för 14 Euro och byte av belägg fram tror jag kostade 20-25 Euro. Priser som gör att man gärna inte gör jobbet själv. Kontanter rekommenderas ![]() Sen att man kan få vänta ett par timmar är en annan femma. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Lycka till Micke och ha så trevligt på ringen!
Ring Racing har bra priser om man jmf med svenska bilverkstäder! ![]() Men jag hoppas du slipper anlita dom! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tack!
Det lät ju som en riktigt sansad prisnivå. Annars vill ju bara namnet få en att tro något helt annat. (Det skulle ändå kännas tryggt att veta vart man får tag på tex. en motor eller låda om något händer men det kan väl Ring Racing hjälpa till med också gissar jag.) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Då ses vi kanske där nere Micke - jag åker på fredag morgon.
Jag har lite dålig koll på Opel versktäder där nere men det är ju ganska många lokala förmågor som gasar runt i diverse Kadetter mm så det går säkert bra att fråga sig fram. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Kul, då kommer du nog i kapp oss, jag och frugan åker på torsdag lunch. ![]() Vad tycker förresten den brottsbekämpande delen av Tyskar, Danskar, Belgare och Holländare (omväg hemåt) i allmänhet om avsaknad av främre regskylt? Är det ungefär som här hemma att det blir lite gnäll och ev. lite lättare plånbok men inget mer eller blir det buren direkt? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Utan att ha testat det så kan jag säga att Holländarna tycker inte om det. Fast det är säkert som här hemma i Sverige. Bara lite böter alltså. Deras fartkameror tar på bakplåten i alla fall. Däremot får du inte köra på Ringen utan frontplåt. Det har jag testat i alla fall. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Sist jag var nere o körde så vart jag stoppad många ggr i utsläppet för att jag saknade främre reg skylt. Hur det förhåller sig på allmän väg och polisen vet jag inte, men det är nog ingen nackdel att låta främre skylten sitta kvar åtminstone på ringen. Så slipper du alla tveksamheter i utsläppet.
_________________ Stefan Larsson |
||||
oj, det var ett sanslöst starkt argument... Vidare info i frågan kan anses överflödig. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Hon tyckte det var jättekul ![]() Vad jag också tycker var kul var att hon upplevde varvet med mig, som gick minuten långsammare, som ungefär lika snabbt. Förmodligen pga hög bullernivå och allmänt tokiga spårval (var det mitt femte eller sjätte varv?) Mer komplett reserapport kommer senare. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Hehe, det tog nog snarare 7 sek. ![]() ![]() Jag har tyvärr inga grejor för att få över filmen från mini-dv till något datorformat, vi får se hur vi gör med detta. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Micke, Kul att ses. Hur var resten av semestern? Kom du hem med alla skruvarna i en påse eller? ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Ja, mer eller mindre. Med knakande drivknut och sjungande bakhjulslager kom vi lyckligt hem efter en sväng förbi Mosel, Luxemburg, Belgien (Spa... ![]() oj, vilken tinnitus vi hade efter sista 130 mila etappen hem, öronproppar till trots. ![]() Med lite distans till körupplevelsen måste jag ändå säga att åkturen med dig nästan satte ännu större spår i skallen, tusen tack igen. Brukar du förresten åka ännu fortare än 8.02 när du kör utan 80 kg barlast? Jag håller på med en lite längre redogörelse men den verkar inte vilja bli klar, mycket pga arbetsbelastningen och alla andra inlägg man bara "måste" skriva också. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3948 besök totalt |