| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hur mycket skulle ni betala för en mekplats?
|
6232 besök totalt |
|
Vi struntar vart i landet det är, men vad skulle ni kunna tänka er att betala i månaden för en mekplats? Säg att det ingår följande: Ca 80m2 per plats 4,50 i tak Billyft Duktigt med ström så man kan utföra svetsjobb och liknande Enklare fikarum Möjlighet till tvätt av bil utomhus Dusch och omklädnad av mekaniker inomhus Uppvärmt till min 15+ och ström ingår i hyran Pris:? _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
|
Jag kanske är snål eftersom jag redan har tillgång till garage och inte behöver tänka realistiskt. Men om jag leker med tanken att jag skulle bli av med det imorgon.
Då skulle jag kolla efter en lokal i prisklassen 700-1000kr/mån. Jag är medveten om att man kanske inte kan ha så höga krav i den prisklassen. Inte exakt vad du frågade efter men kanske hjälper något i din marknadsundersökning!
_________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||
|
80 kvadrat per plats är ju galet stort, antar att lyft osv är en gemensam sak? Samma med fikarum och ombyte osv?
Personligen så tror jag inte att jag skulle vilja ha sås tor plats eftersom det skulle bli dyrt...
Givetvis så spelar det grymt stor roll hur det ligger, om det ligger i världens mest avskilda industriområde där skumma figurer brukar samlas så blir det billigt. Om det ligger i Göteborg så blir det dyrt och om det ligger i sthlm så blir det väldigt dyrt. Lite för många parametrar som är oklara.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Ger idag en tusenlapp för dubbelt kallt boendegarage (dvs 6x6m). Det du listar skulle jag förvänta mig 2500 för ungefär, då en bit utanför större tätort (eller i skummare område). En månadskostnad du bygger motsvarande garage för om du har tomt.
|
||
|
Med uppvärmning och el är nog inte Rickard helt fel ute. Inte ens i en småstad som Kalmar. 80 kvadrat är hygglig plats för två, om man är vänner ifrån början och kan dela arbetsbänk, lagerhyllor och sånt.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
Re:
Lyft skulle kunna finnas på 2 av 3 platser som man får dela på. Förstår att det spelar roll var det ligger. Men vi kan i detta läge tänka att det ligger så svenkst det kan bli, dvs lagom stor stad, lagom lite utanför city, lagom skumt område. _________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
|
Ute på landsbyggden 3000:- nära storstan 5-6000:-. Hyrde själv nästan motsvarande utan tvätt och lyft på landsbyggden för 2500:-. Tror det är mer intressant om ytan 80kvm per bil minskas till hälften med lyft på varje plats och ett pris på 2000:- på landsbyggden.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
|
1000:- / månad kan man kanska få ett kallt lager med gångdörr för.
80 kvm är som sagt stort. Vi har 100....och har minst fyra bilar inne, men det krävs som sagt sammarbete. Fördelen med skumma områden och om det finns lokala skummisar där ofta.....är att man kan gör sig kompis med dom och hjälper dom med bilarna ibland. Det är bättre än både larm och vakthund....
EDIT: Fan va bra man har det som har egna lokaler som inte kostar mer än el....
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Straxt utanför Linköping har jag letat och har fått flera olika tips om 1 bilplats (dvs halva din yta) utan uppvärmning eller el för runt 1500kr/månad...
Så en bit över 3000kr känns inte orimligt ur den synvinkeln iaf. (I min värld verkar det som nån form av drömgarage, fast utanför min budget...) Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
80kvm är större än många bor!!! Med min Sthlm referens så skulle jag säga minst 4000-5000:-/mån.
Senast jag hyrde garage (har eget nu) var det ett tångt kallt villagarage för 500:-/mån. Och det var för 8år sen. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
|
Re:
Nej....det finns nog en smärtgräns någonstanns runt 2000:- Även om man inledningsvis skulle få ihop ett gäng som betalar mer, så måste man ju tänka på att folk kan flytta ut efter några år och då ska man kunna fylla ut med nya hyresgäster. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Precis det är ju det som är grejen. Vad det "borde kosta" och hur mycket folk egentligen kan tänka sig betala. 4000-5000 är ju åtminstone en fjärdedel av lönen för väldigt många. Även om det är ungefär så mycket man borde få in som fastighetsägare för att få någon ekonomi i det.
_________________ J o n a s J o n s s o n Radical SR3 RS RS2 i SPVM |
||
|
4k låter egentligen inte orimligt för det som erbjuds. Själv pröjsar jag runt tusingen för en mekplats på 12kvm utan utrymme för varma arbeten, lyft, dusch och fikarum och tycker ändå att det är prisvärt. 80 kvadrat skulle man ju kunna dela på med en polare man litar på och då blir kostnaden betydligt mer hanterbar. Är man en stormeckare med ett par bilar eller tre-fyra motorcyklar får man nog räkna med sådana kostnader.
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||
|
Jag hyr 85 kvadrat uppvärmt och ca 50 kvadrat kallt (låsbart med plats för bussen och diverse). Håller på att få toalett installerad. Har dock ingen lyft men tvättplats för bil och buss. Ger 1850:- för detta.
|
||
|
|
||
|
Tror att man får räkna med 1000 per bilplats som tumregel. 1 bil med lite gångområde runt bilen blir väl 15 kvm. Så säg fyra bilar så blir det bra med plats. 4*1000=4000 vilket i så fall är maxpris. För den som inte har fyra bilar får dela med någon annan om det inte går att finansiera själv.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
6232 besök totalt |