Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
1 besök senaste veckan (1453 totalt) |
KÖPES: Bilstein PSS9 eller motsvarande till M3 E36
Önskar köpa ett PSS9-kit i bra skick. Clubsport eller inte, med eller utan topplagringar. Även motsvarande chassin från andra tillverkare tex KW, HR etc är av intresse! PM eller mailkontakt är att föredra i första hand pga annorlunda arbetstider. _________________ Robin Elmgren BMW M3 E36 -97 BMW 540 E39 -98 BMW 535d E61 -10 |
Tips: När du köpt ett PSS9 så ringer du Samuel på Millway så du får på andra fjädrar till grejerna. Jag körde ett PSS9 Clubsport på min (iof extra tunga 1650kg) M3 limo. Det var inte helt perfekt IMHO. Men med andra hårdheter på fjädrarna så blev det helt superb balans. Önskar min bil vart så härligt välbalanserad under alla 9 åren jag hade den. Om du har en tömd o lättad E36 så kanske det funkar annorlunda iof med fjädrarna som följer med PSS9.
_________________ ![]() |
Tack för tipset
![]() Kanske skulle kolla med honom angående mitt nuvarande... jag köpte ett begagnat PSS9 men hade förhinder och skickade en kompis att sköta affären... Summan blev att det inte vart ett Clubsport som utlovat och inte heller för M3, det finns inga "öron" för pendlarna till krängaren fram... Kanske går att modifiera dit iofs. Det som skiljer Clubsport från vanligt annars är väl bara fjädrarna? _________________ Robin Elmgren BMW M3 E36 -97 BMW 540 E39 -98 BMW 535d E61 -10 |
![]() |
KÖPES
![]() |
1 besök senaste veckan (1453 totalt) |