Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW 323i -79 Rostfri
2 besök senaste veckan (2663 totalt)
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004

Trådstartare

Detta är inte min bil, utan jag lägger ut den åt en kompis.
Bilen finns i Västerås

Fakta:
Köpte bilen utan motor och drivlina. Karossen har gått ca 500 mil sedan helrenoveringen. Jag har fått i en Motornord trimmad 323 motor. Den är upptagen till 2.5 liter och ska ge 185 HK. Den är breddad både fram och bak och lite annat fix. Den har bur och OMP stolar. 3 delade Compomotive Split (fått översyn av Intera) 9x15 tum fram, 10x15 tum bak med nya Toyo R1R däck i år som gått 10 mil.

Tekniska data:
Glasfiberbreddad, störtbåge, OMP Racingstolar med snabblåsande 4-punktsbälte, fjäderbenstag fram, singeltorkare, bronsfärgade rutor runt om.
Bakaxel: 3,45:1 i utväxling med diffbroms.
Bromsar: Borrade skivor bak, ventilerande skivor fram.
Framvagn: Modifierad med egentillverkade teflon/delringbussningar. Progressiva fjädrar och justerbara Koni dämapare. Snabb styrväxel 2,94 varv vid fullt rattutslag.

Mått/vikt:
Vikt: 1.100 kg
Skick:
Rostfri och unik.
Övrigt / Kuriosa:
Blev fixad 1993 och var med i tidningen Bilsport det året. För mig var det dröm e21:a och jag lyckades spåra upp den när jag fick möjligheter att köpa en bil bara för att ha roligt i. Det var två bröder som byggde varsin bil en röd och denna blåa. Min bil fick turbomotorn urplockad och såld. Karossen såldes utan motor och drivlina. Den har vandrat genom ett antal varm garage och ägare som tänkte göra något med den. Jag fick till slut köpa den och kunde konstatera att den är i samma fina skick som när den blev renoverad och modifierad. Coolare än BMW M3. CC Motor i E-tuna har renoverat motor och fixat det sista (kvitton på 43000 kr finnes). Liten skada på frontspoilern som CC motor ska fixa i sept.
Säljes för 65000 kr prutat och klart!
Kan även bytas mot något roligt där familjen får plats helst Bmw,Audi,AMG och endast seriösa byten och bud.

Rickard kan nås på rluchterhand(a)hotmail.com

EA
Halmstad, bara Halmstad
Här sen Sep 2007

Riktigt häftig bil!

-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Nu har BMWn stått och gottat sig i garage hela vintern och behöver komma ut och lufta sig med rätt ägare. Frontspoilern är lackad och fixad, så nu är bilen riktigt fin

Hör gärna av er till Rickard

SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
2 besök senaste veckan (2663 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande