| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Elektrisk givare + mätare till bränsletryck?
|
5 besök senaste veckan (2777 totalt) |
|
Hej! Jag vill gärna ha in en bränsletrycksmätare till instrumentpanelen men vill inte dra in en slang m bränsle dit. Alltså, en elektrisk givare +mätare behövs. Mitt mätområde är 0-0,5bar, men 0-1bar skulle kunna funka. Finns det nåt vettigt alternativ som tål handelsbensin med lite etanolinblandning? Gärna ekonomisk på nån nivå också... Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Har spanat runt lite, men inte hittat några vettigt prissatta alternativ. Verkar som alla elektriska bränsletrycksmätare är prissatta från 2900kr och uppåt? Det är nog mer än hela min motor är värd...
/Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
http://www.ebay.com/itm/52mm-Digital
50$ars, direkt från kina.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Eric:
Mjo, liksom okej om det hade varit insprutare som jag ville mäta på. Men jag vill egentligen se 0 - 0,5 bar... Så tyvärr är den upplösningen fel för mig på den modellen. Surt, en vanlig mekanisk tryckgivare kostar ju typ 200 pix, men en elektrisk det tiodubbla? Jaja, får bli nåt annat...
Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Re:
Du får sätta en mekanisk mätare på plåten framför vindrutan
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
5 besök senaste veckan (2777 totalt) |