Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1094 besök totalt |
Hittat en lösning på bandbreddsproblemet men behöver hjälp!
Jag har pillat ihop en utmärkt helautomatisk lösning där jag lokalt har kontroll på alla filer osv på servern, kan köra backuper osv men ändå kan låta alla uppladdade bilder även finnas på en server varsomhelst ute på nätet och på så sätt minska trafikbelastningen på min internetlina radikalt. Äta kakan och ha den kvar alltså :-) Mer forumspeed till er alla alltså! ![]() ![]() Vad jag behöver hjälp med är filutrymme på en webserver med en någorlunda shysst förbindelse, 1Mbit-lina eller snabbare. Jag måste även kunna ladda upp bilder med ftp på port 21 (med lösenord, ej anonym ftp). Just nu är högen med uppladdade bilder drygt 700Mb. Det är viktigt att servern är uppe hela tiden med god driftsäkerhet men det behöver inte tas backup på den eller så eftersom jag sköter det till 100% i min ände. Det behöver inte heller vara ett långsiktigt lån av serverplats, jag kan flytta det hela till en helt annan server på mycket kort tid och även enkelt slå av lösningen på nolltid. Flexibelt alltså :-) Någon som har en driftsäker server rullandes med diskutrymme och bandbredd att låna ut under kortare eller längre tid? _________________ ![]() |
||
Hej Magnus.
Har en kompis som jobbar med bredband i Stockholms området (han jobbar på Seths). Ska prata med honom om detta så får vi se men det ska nog inte vara några problem att fixa detta .Jag ber honom att han hör av sig till dig , om det är OK ? _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Löst sig ![]() ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ![]() |
||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1094 besök totalt |