| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilen startar ej (MoTeC)
|
3 besök senaste veckan (1333 totalt) |
|
Bilen startar ej (MoTeC)
Provstartade min Volvo S40 för första gången i går (köpte bilen med motorhaveri och nu är motorn renovering). Den är utrustade med styrsystem MoTeC M4. Bilen startade utan problem på förmiddagen, men senare på kvällen ville den inte starta. Kollade upp och fick se att det inte kommer någon gnista. Någon expert som vet om det kan vara sprutet som strejkar? Vad i så fall? Vad bör jag kolla upp? Datorn jag fick med var paj men jag lyckades få över allt till en ny laptop. Måste man synka Sprutet/datorn med varandra? Hade svårt att koppla ihop Dator med ECU, ej lyckats än. Tips mottages gärna då jag är HELT ny vad gäller datasprut, Fattar nada. Typ. Men vill lära mig. =) Mvh _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
|
Hej!
Sitter i samma sits med ett MoTec sprut. Köp en kabel så du kan synca motec med din PC, sen kan du läsa ur felkoder och se vad det är som bråkar med dig. Den kostar ca 1000kr, men den är guld värd!! Googla bara på Motec så hittar du några svenska återförsäljare som kan hjälpa dig med sladd. _________________ Johan Rydh Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler. AudiClubSport |
||
|
To configure the M4, a communication cable is required to connect to a PC. For an M4 with a serial number below 3000, a PCI cable or CIM kit should be used. For a later M4, with a serial number above 3000, a serial cable should be used.
Detta gäller M4 M48 måste man han Motec:s PCI kabel _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Re:
Fast på en nyare M4 behöver man bara en vanlig seriekabel. PCI kabeln kostade 1600:- när jag köpte en sån för en massa år sedan. Vaktkonstapeln: Har du sett om du får utslag på varvräknaren? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Re: Bilen startar ej (MoTeC)
För utom tändspole och tändslutsteg kolla vevaxelgivaren. Vevaxelgivaren styr förmodligen tändningen. _________________ Kjell-Åke Nejdeby |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bilen startar ej (MoTeC)
|
3 besök senaste veckan (1333 totalt) |