Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 16 besök senaste veckan (107863 totalt) |
|
||
Idag var det riktigt kul att vara i garaget. Känns som man har fått massa gjort:P
Jag började med att få fästena för tanken helt färdiga och monterade in dem i bilen. Här har jag svetsat igen ändarna på rören. Så det ska se lite bättre ut. [center] ![]() Måttade in vart de skulle sitta. [center] ![]() Såhär blev det.Nu är det bara själva tankbanden som saknas men de hoppas jag få i morgon. [center] ![]() Efter det började jag ta tag i något jag dragit mig för. Elen i bilen ;/ Då bilen var tömd på all el kändes det som ett stort projekt. Men en garage kompis hade en riktigt trevlig sak till mig ![]() ![]() [center] ![]() Efter det delades härvan upp i olika delar. Fram,Bak,Cupen och knappar [center] ![]() Sedan var det bara sätta fart och dra in allt ![]() [center] ![]() Det var allt för denna gång ![]() [center] ![]() |
||
Läst från början till slut. Riktigt fint bygge och ni verkar ha ett högt tempo!
Vad använder ni för grundfärg? Är det grundfärg som neutraliserar oxider i plåten? Vad använder ni för sorts packningsklister som ser ut som pyntgelé för tårtor?=) Lev väl! _________________ Jon Lund |
||
Är en 2-k primer finns hos de flesta välsorterade färgbutiker. Det röda fina kletet är Saabs egna flänstätning för bilmotorer. Verkligen kul att du gillar bygget.
|
||
Idag fortsatt e jag med att dra in alla kablar i bilen.
[center] ![]() Tändspole från Opel. [center] ![]() |
||
Första tecknet på liv
http://youtu.be/QP3IAbvzxjQ |
||
Fortsatte ikväll med elen. Så nu är blinkers spaken inkopplad.
Färdig för montering. [center] ![]() Här är spaken på plats inkopplad å klar. Set knappen för farthållaren används numera som tuta. [center] ![]() |
||
Idag fortsatte jobbet i cupen.
Jag tillverkade en ny mittconsol och fick huvudströmbrytaren på plats. Hade även hjälp idag av kompisen. [center] ![]() ![]() ![]() |
||
|
||
Idag byggde jag ett fäste för en bra sak
![]() Den röda ratten är till för bromsvågen. Med den kan jag justera bromsverkan mellan farm och bakhjulen under körning [center] ![]() |
||
Nu har det varit lite fart i garaget igen
Så nu är äntligen hela bakvangnen på bilen helt klar. För denna gång ![]() Har även fått fälgarna uppsnyggade. [center] ![]() ![]() Och så en bild under bilen på bakvangnen [center] ![]() ![]() |
||
|
||
|
||
Re:
|
||
|
||
Re:
jo då det står allt. Tanken från början var SSK men nu lutar det mer åt att det blir Timeattack och gatebil extreme |
||
Jobbade på med motorhärvan idag
![]() Sedan fixade jag grejer så jag kunde göra riktiga kontakter. ![]() ![]() ![]() |
||
Idag var det städdag i garaget. så nu är det mer ordning å reda. Vilket även gjorde att man blev sugen på att skruva mera
![]() ![]() |
||
Här kommer lite ny uppdate.
Jag har jobbat på med att fixa med kabelhärvan till motorn. Så nu sitter Tändmoduler på plats och tändspolen är inkopplad. Bakom bilen ser ni hyllorna som ska upp. får ta tag i det i veckan. ![]() Här ser ni tändspolen. den grova bruna kabeln är B+ och de andra två singnal. tändspolen jordar i karossen så det 4e stiftet används inte.tändspolen kommer från opel. ![]() Här ser ni tändmodulerna. Jag kör med 2st enkanals moduler. är lättare att få tag på än 2kanals och billigare. så en modul styr 2 cylindrar. ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 16 besök senaste veckan (107863 totalt) |