| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sitter topplagringarna fel/hur ska de sitta? M3 E36 (KMAC)
|
1325 besök totalt |
|
Hej! Håller på att få stil på en M3 3.0 -93 E36 och undrar om de som monterat detta inte vänt något fel? Den/de blå plattorna borde väl ligga åt andra hållet så den avlånga delen ligger i färdriktningen och inte på bredden som nu? Fästet för fjäderbenstaget (OMP) sitter inte rätt/lika så tänk inte på det... Bilen är utrustad med KMAC justerbara topplagringar samt H&R Clubsport coilovers. Bilderna är tagna framifrån, den första är på vänster (förar) sida. Mvh Olle
_________________ Olle Andersson |
|
Är det en 3.0 eller 3.2 M3? På en 3.2 är det ju betydligt mer caster redan original. Blir ju väldigt lite caster som de sitter nu med reservation om annat är bytt i bärarmar o sånt och som sagt 3.0 vs 3.2
Har googlat men inte hittat några bra bilder på hur de ska sitta vridna. På de bilder jag sett verkar man ganska fritt kunna flytta runt plattan när de tre bultarna är släppta lite. _________________ Magnus Thomé
|
|
Kan bara hur det ser ut på 3.2 och där hamnar benets centrum i princip helt i bakkant av hålet i tornet. Dvs massa caster. Sidledes original är det strax utanför mitten sidledes. Därför finns djungeltricket att swappa vänster och höger originallagring så benet hamnar strax innanför mitten (in mot bilens mitt alltså) vilket ger någonstans mellan 3 och 3,5 grad camber. Men jag vet inte om spindlar och bärarmar har samma mått på en 3.0 så det kanske inte alls är överförbart. Sorry. Mailat KMAC o frågat?
_________________ Magnus Thomé
|
|
Jag som vill ha massor med caster, skulle vända dom så man får max.
Det är i och för sig beroende på hur mycket spindeltappslutning det är på fjäderbenet. Men BMW brukar ha ganska mycket. Skulle vara intresant att veta lite vinklar som det är nu. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
|
Har du fått instruktioner för hur dom ska monteras?
Hittade detta: http://www.iapdirect.com/pictures/bm _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1325 besök totalt |