Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Slaglängd gaspedel på stående pedalställ?
<<   1, 2
9950 besök totalt
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Kör med ett hyfsat stort spjäll (Jaguarens drive-by-wire med bortplockad motor) och helt linjär rulle på en 3-liters sugmotor på närmare 300 hästar i en bil på en bit över 700 kg med gubbe + soppa. Slaglängden har jag nog inte mätt upp, men jag tror den är betydligt längre än 45 mm iaf... Kräver ju lite finlir, men funkar helt ok både på väg och bana!

Nu har jag iofs låst VVT och avstämning som flyttar upp registret där man vill ha det, istället för konstant 300 Nm via orginalbilens 30° VVT + trestegs variabelt insug - men för en så lätt bil är det ändå duktigt med vrid hela vägen. Fördelen med det är iofs att man inte behöver trampa plattan i botten för att det ska hända något utanför registret, och därmed varvar inte motorn till så extremt om/när det drar loss. Speciellt trevligt i regn!

Upplever att det är ganska känsligt med hårdhet på fjädrar för att få rätt känsla. Får inte gå för tungt, men samtidigt får man bättre precision när man reglerar kraft snarare än position med foten.

Speciellt viktigt är att allt går lätt och fint i alla lägen! Eventuell wire måste ha fodrad insida på ytterhöljet eller liknande, annars är det helt hopplöst att få den att löpa bra. Jag kör med en teflonfodrad bromswire för cykel - känns som om pedalen sitter direkt på spjälllaxeln! thumbs up

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Racetech
Slaglängd gaspedel på stående pedalställ?
<<   1, 2
9950 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande