Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2060 besök totalt |
SÄLJES: Porsche 944 S2
Det är med stor sorg som jag tyvärr måste sälja min ögonsten (en riktig floskel jag vet men nu stämmer det verkligen!) Bilen är i ett bra skick och en kanonbil för alltifrån superstage och konbana till en nöjestripp till glaskiosken eller på landsvägen. Går väldigt fint i motor och låda. 211 hk Ca: 17.000 mil. Följande utrustning finns bl.a: Bilstein ringenkit köpt och inställt av Sandén XP 10 belägg Mockaratt Mockaklädd växelknopp AC (kompressor defekt men ny finns). Uppsydd lättare bagagerumsmatta Baksätesersättning (typ 968 CS) CD i klassisk stil USB Fjäderbenstag Däck i bra skick 968 vinge 17" äkta splitfälg Elstolar M.M Dessutom är följande slitagedelar bytta. Koppling (bytt till den starkare turbovarianten). Länkarmar Följande utrustning finns omonterad: Två OMP sportstolar Stålomspunna bromsslangar Spacers till bakhjulen 4-punktsbälte Alla org. Delar finns kvar. Detta är helt enkelt en mycket välbalanserad och kanonrolig bil som har vårdats väl av både mig och tidigare ägare. Massor av kvitton finns sparade och den är välservad hos bl.aa Sandén. Den är mycket påkostad de senaste åren. Värt att notera är också att den saknar taklucka vilket bidrar till bättre sitthöjd. Givetvis endast sommarkörd. Det som är negativt är att torkarmotorn låter men fungerar utmärkt. Finns en ny som kan medfölja. Du har med andra ord chansen att skaffa dig ett riktigt bra exemplar av den härliga 944:an. Pris: 83.000 kr inkl all utrustning. Kan säljas billigare mot att jag behåller prylar. Fler bilder kan skickas på begäran. Nås på 0709-688 996 eller tobias.e@hotmail.com eller PM ![]() ![]() _________________ Tobias Eriksson *Tomt i garaget* |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2060 besök totalt |