Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1790 besök totalt |
1/5 - Mantorp långa i HPC:s regi
Hej! 1/5 finns det möjlighet för dig som medlem i HPC, SSI eller FMCS att åka på Mantorp, även du som har sportig bil av japanskt ursprung är välkommen (är du ej medlem i ovanstående klubbar, eller ämnar bruka fordon som inte går under resp. klubbs flagg - då kostar det 300:- för en dag på banan). Besökare betalar gratis. ![]() Det är egentligen de vanliga reglerna som gäller, hjälm och heltäckande, plus att det kommer att utföras en enklare besiktning på fordonen som skall ut på banan - se till att ha fräscha bromsar och allmän koll på ekipaget innan du anländer. En viktig regeländring är att inga passagerare tillåts (förutom under tjejpasset) i bilarna. Väl mött! /J |
||||
Nej, inte ens då...om inte det ändrats igen efter att jag pratat med Kraft (ansvarig HPC) i förra veckan.
![]() /J |
||||
gäller det koreanska bilar också?.
såg nämligen en daewoo speedster för ett tag sen ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Jag kommer vara där.
Men vet du någon om hur pass mycket körande det blir? Känns som att det kommer bli en heldel bilar. Är ju inte kul om det blir allt för trångt ute på banan. |
||||
_________________ ![]() |
||||
Du kan vara lugn, det brukar vara som trängst på förmiddagen, men efter 14.00 brukar det vara i stort sett tomt på banan, har man lite is i kistan får man åka så mycket man vill. Men du måste vara där i tid i alla fall inför förarmötet, annars kommer man inte ut på banan. Grindarna öppnas 08.00. Bantider: · 8:00 Samling · 8:30-8:45 Förarmöte (Alla som skall köra måste närvara) · 9:30-9:50 Följevarv - Buskörning/omkörningar ger avstängning! · 10:00-11:00 Rutinerade · 11:00-12:00 orutinerade · 12:00-12:30 Tjejernas halvtimme · 12:30-13:00 Lugna halvtimmen (omkörning STRÄNGT förbjuden) · 13:00-14:00 Rutinerade · 14:00-15:00 orutinerade · 15:00-16:00 Rutinerade · 16:00-17:00 Rutinerade och orutinerade <95 dB gäller, och bromsvätskan kommer att kikas på, under 200 grader i kokpunkt innebär ingen körning, byt om du är osäker. Mvh! /J |
||||
Dude....kommer man med en bil som ser ut som en tysk...men har är av koreansk börd, då ligger man inte bra till för att få åka under japanflagg.
![]() /J |
||||
men den tillverkas ju på samma ö som ctr:en ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
||||
Jo... de blir nog frånåkta av Kia Pride.... Men vi hade någon tråd för länge länge sen om racing i Indien har jag för mig! ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1790 besök totalt |