Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 35038 besök totalt |
Tillbaka på Mantorp för andra gången med BA. Kallt och blåsigt som vanligt. Bilen känns bra och föraren har blivit 3 sekunder snabbare. Men det går förjäkla segt på långa rakan (kolla videon, 968an kör om som ett möte!) och 944orna har över 10 km högre toppfart i Mjölby. Skulle vara kul att se några tider för andra 964... Tror att många överskattar hur snabbt det går att vrida 964 runt banorna... Däremot brukar det vara vi som har roligast!
Snabbaste varv 1.37,11 Snittfart 115,9 Toppfart 188,9 Snabbaste teoretiska 1.36,88 VIDEO _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Med ett litet mer bananpassat chassi så är jag övertygad om att du kommer att ha 193 - 200 km/h i slutet på rakan. Pulver har du tillräckligt men om du inte har rätt fart i chikanen så hjälper ju inte pulver riktigt.
![]() Du borde ha ett vikt effektförhållande på kring strax under 5 kg/hk eller...? _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Bilen är inte bänkad efter motorrenoveringen/uppgraderingen till 3,8 och något protokoll printades aldrig från senaste mappningen i våras, men jag borde ligga mellan 4,5-5 kg/hk. Bilen är fint balanserad och jag tycker gatchassit känns helt ok - även om jag saknar ställbara krängare och stundtals befinner mej rätt långt ut i greppcirkeln... På lördagen höll jag jämt avstånd till gröna 964 Cupen ut på rakan och på söndagen var avståndet konstant till den blå 964 RSen framför. Men dom kanske höll igen, vad vet jag. Däremot sa en kompis som körde bakom mej i parisen att han hade kunnat stoppa in hela huvudet inklusive hjälm mellan däcket och skärmkanten så liiite mjukt är det nog!
_________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Mycket trevlig 964 som bara blir bättre och bättre..
POA. Ja den har väl 240hk drygt kan man ju säga ![]() _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||
BA är alltså TILL SALU sedan igår 8 juni om någon nu missat det. Intresserade bör kontakta mej snarast för det är förvånansvärt många som redan hört av sej och det verkar som att bilen kommer gå lika snabbt på annons som på bana...
![]() _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Har du provat lägga någon video från 968an vid sidan av din?
Här skulle man kanske egentligen säga grattis till försäljningen men det känns mer riktigt att säga "jag beklagar" ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Re:
Ser ut att gå lite segt på rakan. Min gammal 944 turbo gjorde +200 mätarfart och den var helt original och hade gått 25000mil. En frisk 3.8 911 borde gå bättre än så. Borde inte en sådan ligga på ca 300 kusar eller så? _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 35038 besök totalt |