Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 44179 besök totalt |
Med lite pill med perspektiv fick jag till det här med foto och skiss. Något åt det här hållet kanske lite grovt iaf:
![]() Kanske "U" hårnålen skall liggga på den redan asfalterade plätten iof? Men jag skalade bara om med perspektiv och då hamnade den där den är på bilden. _________________ ![]() |
||||
![]() Tycker banskissen ser klart lovande ut. Hade kanske väntat mig en större sväng ut på det gröna till höger, men det där ser bra ut. Av kurvornas utformning att döma så verkar man köra medsols? 4 bra omkörningstillfällen isf, eller iaf 3 bra och en fjärde möjlig ![]() Som det ser ut nu blir det ett besök på Tierp-racet utöver STCC i Östersund. Blir lättare att göra en egen bedömning om man kollat bägge tävlingarna på plats. Sen att det råkar bli 2st nya arenor med flygplats-tema får väl ses som en slump ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Yepp! Trodde inte dom skulle använda flygfältet. Håller även med om att det ser bra ut med sträckningen, Möjligen fattas det en lång höghastighets kurva. _________________ Bosse Isaksson ![]() |
||||
http://ttagroup.se/track/tierp-arena
![]() _________________ ![]() |
||||
|
||||
Varför inte utforma kurvan i slutet av dragstrippen (längst till höger) som t.ex. Mjöby-kurvan på Mantorp? Hård inbromsning och öppnar upp i utgången. Nu blir det ju typ en apex under inbromsning och svårare att köra om? Eller kanske inte? Det såg knepigt ut med en hårnål med 3 apex.
_________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Så var det ju även på Anderstorp förr i tiden innan start/mål flyttades till depårakan. _________________ /David Söderblom |
||||
Snabbare upplining ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Det hade väl något med att startrakan var tvungen att mäta ett visst antal meter. Rudskogen hade det åtminstone förrut, vet inte hur det är numera. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
12 mil från Stockholm
![]() _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Ser ut som om någon suttit på ett tråkigt möte och vecklat ut ett gem. Vola, halva bansträckningen är klar. ![]() _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Jag tittade lite mer på bilden av Tierps Arena rejsbana. Noterade att dom kör 450-500m till vänster om strippen, sedan över bromssträckan och 500m till innan de svänger av och kör tillbaka, så flygfältet är kvar!
Sedan angående avsaknad av sand/leka i vissa kurvor. Srippen har en mur av betongblock som är flyttbara, från start till strippens sandfålla. Om jag skulle gissa så kommer även rejsbanan att ha det. Åtminstone i området runt strippen och läktarna. Då Tierp Arena är en multi arena och ska kunna anpassa sig. Om jag nu har fattat det rätt ![]() Det troliga är om TTA går bra på Tierps och övriga aktiviteter som de 2 EM race i dragracing. Så bygger de säkert ut sträckningen. Ex bakom depåområdet ![]() Edit: Ändrat lite. Det är märkligt att det ska vara så svårt med höger och vänster ![]() _________________ Bosse Isaksson ![]() |
||||
Nä, dom har fullt upp med att skriva skit om Solvalla-tävlingen ![]() Seriöst, vore intressant att se lite om arbetet med banan. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Film!!
http://www.teknikensvarld.se/2012/09 Halvvägs in i filmen (kring 2:00) börjar ett helt varv med bild. Den tajta chikanen på rakan - modell den som togs bort från Sviestad - känns väl sådär. Sen så känner jag initialt att det inte känns som en superbana för track days, mer en bana för racing. Men jag bangar inte att åka och prova en track day förstås ![]() ![]() ![]() ![]() EDIT: Ny skiss: ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 44179 besök totalt |