Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 44797 besök totalt |
_________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
_________________ Jens Lanvin |
||||
The grounds of a former NATO ammunition depot in the Teutoburger Wald near Bad Driburg are the venue of an extraordinary test and presentation circuit with a total surface of 84 ha.
... The facility offers various possibilities, not just limited to automotive events. The modules can be rented individually and are accessible via separate access roads. The topography ensures that you are on your own with your clients at every module and thus guarantees a high level of exclusivity. Moreover, the two track segments Western and Eastern Loop have various connections with the service and emergency road which allows for sectional trainings with several groups. The following modules can be booked: Entire track, 4.2 km Western Loop, 1.8 km Eastern Loop, 2.4 km Paddock Eastern Loop Paddock Western Loop Four pit halls on the upper pit road Four pit halls on the lower pit road Off-road trail, traced and in its natural state Service building in the SUV area Dynamic driving pad 200x50 m, irrigatable with varying adhesion factors Test track centre "Eastern Loop terrace" Clubhouse along the Western Loop Various rentable halls (400 m2 to 600 m2) Wash and service hall with two service hydraulic platforms ... With the involvement of legendary rally driver Walter Röhrl, renowned architecture agency Tilke has conceived the plan for a 4.2 kilometres long selective natural circuit adapted to the natural topography. The track lay-out, different racing lines and a total difference in altitude of 70 metres ensure a continuous challenge for the drivers. The track can be divided into a 1.8 kilometres long Western Loop and the 2.4 kilometres long Eastern Loop. The Eastern Loop is the faster part of the track. It features a double pit lane with four pit halls each. This reduces waiting times during event changes to a minimum. With the Clubhouse, the technically demanding Western Loop with its largest downward gradient of 26 percent and the largest upward gradient of 20 percent, has its own building for your event. Of course, the building provides direct track access. Moreover, both loops have several connections to the service and emergency road which allows for sectional trainings with several groups. The overall difference in altitude on the former "1st British Corps Ammunition Depot Pombsen" amounts more than 200m on the whole track. _________________ ![]() |
||||
Låter grymt. Höjdskillnad är en viktig ingrediens i att göra banor roliga. 70m är inte dåligt alls. Dock är det Tilke som har gjort banan och hans F1 banor har ju parkeringsplatser som avåkningszoner. Jämförelsetabell Gotland Ring 25m Spa-Francorchamps 100m Nürburgring 300m _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Nu är det väl inte avåkningszonerna som är det tråkiga med Tilkebanor... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() ![]() ![]() Bokar du in en rejsa-weekend där Magnus?! ![]() ![]() Med över 20 graders lutning borde väl även "ringennördar" känna sig lockade... ![]() Tyvärr verkar inte länken som Jens bifogade ovan funka längre - någon som sett något mer om arrangemang och kostnader för att köra på banan? _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
370 EUR för open pit lane 9:30-18:00 är ju mycket rimligt (men då ska man vara medlem som kostar 85 EUR / år iof) _________________ ![]() |
||||
www.rejsa.nu "Bucket list" ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
|
||||
Snart dags att skriva önskelista för 2013 - ett besök på Blister Berg känns definitivt som något som bör upp på listan!
![]() Och med tanke på situationen på Ringen och att det ligger närmare tycker jag en gemensam rejsa.nu-resa låter som ett grymt alternativ. ![]() Satt och tittade lite på banlayout och idealspår, visst måste det väl vara vänstervarv? _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Näe det kan jag inte, men det ena utesluter väl inte det andra ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 44797 besök totalt |