| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD: Saab 9k -97 2.0 Lättryck som donator eller dragbil?
|
591 besök totalt |
|
Jag la ut min gamla trotjänare på Blocket och kom att tänka på att det kanske finns nån här som kan behöva en donator? Eller en hyfsad dragbil? Lät den stanna i familjen när vi köpte ny bruksbil, men det blev för trångt på parkeringen. Den 9k som ska bli donator till rollan måste åxå rymmas där i vinter... Motorn är en tvåliters lättrycksturbo på 149 hk. Max släpvagnsvikt med B-kort 1490kg. Eftersom den nu är fullt körklar vill jag ha 9800 för den. Då det är en jubileumsmodell så finns det mesta i utrustningsväg: Trä/Skinn-ratt, två sorters skinn i sätena, fungerande ACC, färddator, farthållare, motor/kupevärmare, löstagbar dragkrok, airbag förare, Abs, Elspeglar, yttertemperaturmätare, elhissar fram och bak, servostyrning, dimbakljus... Har gått 25175 mil. Nybesiktad tom 20131031. Rostfri under, lite lacksläpp vid listerna på bakskärmarna Rökfri, djurfri. Skavanker finns, tex är förardörren utbytt, höger bakdörr har parkeringsskada, drivknutsdamask vänster fram trasig, spricka i framrutan på höger sida. Sommardäck på org alu-fälgar, vinterdäck på plåtfälgar. Ev kan lättare Saab alufälgar (4vinter/4sommar) köpas till.
Har några fler bilder i blocketannonsen: http://www.blocket.se/lulea/SAAB_9000_CSE_2_0T_150_A_Jubileum_42733607.htm?ma=1 _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
![]() |
SÄLJES
|
591 besök totalt |