Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1406 besök totalt |
Scuderia Hanseat 1-4 oktober
Hej! Jag ska ned på Scuderia Hanseats kurs och skulle behöva lite hjälp med transport till Nürburg den 1 oktober. Dessutom skulle jag gärna vilja komma i kontakt med andra svenskar som ska dit eftersom jag gör ett stort reportage om kursen för auto motor & sport. Finns det någon som vet någon som ska köra ned och som pallar svänga av A1 och hämta mig i Euskirchen, 60 km norr om det gröna himmelriket, runt lunchtid (12:00)? Jag bjuder på bensin som tack. Vill du hellre ha öl på Pistenklause så ordnar vi det! Tanken var från början att jag skulle hämtat en bil i Rüsselsheim som jag skulle använt men det blev inte så då Opel fick för sig att de inte hade försäkringar som täckte bankörning. Istället står Rent 4 Ring för kursbilen. /Jens _________________ Jens Trulsson |
Hej Jens,
Kul att du skall köra och inte sitta shotgun med bror din som förra året. Kan tyvärr inte erbjuda skjuts utan enbart ett lycka till med scuderian och reportaget, skall bli kul att läsa. Om det inte vore för att det är en konkurrerande tidning så kunde ni göra ett reportage om Sport Autos Perfektionstraining. Inte lika klassisk men högre tempo, mycket lärorikt och mindre fokus på den "ideala" linjen. Mit herzlichen glückwünschen, Dick Östelius _________________ Dick Mikael Östelius |
Tjena Dick!
Det är som min kollega Kraniel säger: "rejsa is da shit", här finns ju alla. Jag har fortfarande de där bilderna jag lovade dig. Det ska bli kul att få testa på själv, om än inte på det sätt jag hade hoppats. Hade en deal med Opel om att få låna en Corsa OPC Nürburgring Edition men för en vecka sedan kom de på att de inte alls kunde låna ut en bil på grund av försäkringsskäl. Konstigt, instruktörerna kör ju Opel Insignia OPC ... Det finns en hel del sådana skolor som man skulle göra reportage på. Nästa gång ska jag tjata till mig att få köra NASCAR. Det löste sig med skjutsen, faktiskt. Bilfotograf James Holm plockar upp mig på vägen ned. _________________ Jens Trulsson |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1406 besök totalt |