Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Däcktryck fråga Michelin PS2'er
1741 besök totalt
X-Man
Sundsvall
Här sen Sep 2004

Trådstartare

Hallojsan... Hoppas det går bra att jag skriver här, även fast det inte är rena bandäck...

Har en M3 E46 med kompressor. Var igår och körde på bana med några kompisar. Jag behöll gatudäcken på eftersom det inte skulle bli någon avancerad körning.

Efter typ 2 varv hörde jag ett tråkigt ljud... Inge luft i vänster fram. Inge punktering, ej heller fel på ventilen. Efter en stunds svordomar på den lokala bensinstationen med en liten skit kompressor som aldrig fick upp något tryck, lyckades jag pumpa däcket.

Min tanke är... Hade jag för dåligt tryck i däcket och på något viss lyckats "kränga" däcket så att luften rymt?

Däcken fram är 245/35 på 19" fälgar, vad ska trycket vara? Tror jag hade strax under 3bar vid tillfället.

oversteer - when passanger screams.
Understeer - when driver screams.

Idrott luktar svett, sport luktar bensin!
Citera
ToTTeN
Töreboda
Här sen Maj 2010

Re: Däcktryck fråga Michelin PS2'er

X-Man skrev:
Hallojsan... Hoppas det går bra att jag skriver här, även fast det inte är rena bandäck...

Har en M3 E46 med kompressor. Var igår och körde på bana med några kompisar. Jag behöll gatudäcken på eftersom det inte skulle bli någon avancerad körning.

Efter typ 2 varv hörde jag ett tråkigt ljud... Inge luft i vänster fram. Inge punktering, ej heller fel på ventilen. Efter en stunds svordomar på den lokala bensinstationen med en liten skit kompressor som aldrig fick upp något tryck, lyckades jag pumpa däcket.

Min tanke är... Hade jag för dåligt tryck i däcket och på något viss lyckats "kränga" däcket så att luften rymt?

Däcken fram är 245/35 på 19" fälgar, vad ska trycket vara? Tror jag hade strax under 3bar vid tillfället.

Nu åker ju jag 225/45/17 med med samma däck. Jag brukar ha runt 2bar innan jag börjar köra med mina och de sliter jätte jämt. Brukar även försöka hålla mig under 2.4. Tycker att de däcken blir så himla hala och börjar understyra om man har mer däcktryck.

När jag kör konbana så brukar jag försöka ligga på samma varmtryck

http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Citera
Däck för banåka
1741 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande