| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
S54 i E36 M3
|
1600 besök totalt |
|
S54 i E36 M3
Passar en S54 "bolt-on" i en E36 M3a med 5 vxl. låda? Har en E36 M3 som jag funderar på att bygga om med en S54. Nån som har gjort detta her inne, eller vet om nån i utlandet som har det? _________________ Raymond Andersen |
||||
|
Det finns några stycken här på rejsa med den setupen
Ett snyggt bygge är spjuverns som jag har för mig även innefattar en S54 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
"spjuvern" hade tänkt (tänker nog fortfarande) att göra det på sin BMW Cupbil. Men jag tror han har sexväxlad låda. Osäker. Hoppas han ser den här tråden typ.
EDIT: Ässschhhhh, långsammare än Sjöströmmarn IGEN!
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Ja den är snorbillig _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re: S54 i E36 M3
Dom flesta E36;or i Bmwcup åker S54 med 5 växlad låda _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Motorblocken har samma bulthål så motorfästen och växellåda passar rakt på. Det enda är med den femväxlade lådan behöver man en lamell med mindre storlek på navet annars passar det rakt på.
Elen kan vara ett litet bekymmer då motorstyrboxen talar via canbuss med bilens system men det verkar gå att lösa. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Lamellen från S50B32 passar. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
S54 i E36 M3
|
1600 besök totalt |