| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW E36 M3 Bromsrep.sats fram & bak - SÅLDA
|
975 besök totalt |
|
Bromsrep.sats (dammtätningar & o-ringar) till fram- och bakok för E36 M3. Satserna ska användas senast 2014. Jag fick felleverans av BMW så två av påsarna är uppklippta, men allt är nytt. Säljes komplett till fram- och bakok, pris 495 SEK. (Nypris 952 SEK) _________________ Daniel Nilsson BMW 323ti Compact -98 - banbilen Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet Toyota Aygo 1,0 5-D X-PLAY -17 - skrytbilen |
||
|
Re:
Dagens priser från BMW Norrköping. Lustigt nog är det dyrare till Compacten än till M3! _________________ Daniel Nilsson BMW 323ti Compact -98 - banbilen Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet Toyota Aygo 1,0 5-D X-PLAY -17 - skrytbilen |
||
|
Hm...Ska fnula lite på detta, är aldrig fel att renovera oken, dvs blästra o lacka o sen sätta ihop med nya packningar/nipplar. Det rör sig alltså om 2 satser till framoken och 2 satser till de bakre oken? Har en 3.2 men det är väl samma som till 3.0 har jag för mig...
_________________ David Illes M5 E34 93/11 M3 E36 Cab 97/11 M3 E36 Cab 98/01 M5 E39 98/06 M5 E39 00/03 |
||
|
Re:
Hej David!
Vad jag kan se enligt bmwfans.info så är det samma till 3.0 och 3.2. Jag har kört mina i elektrolys, kört med roterande stålborste och sedan linoljat dem. Har även monterat nya packningar i alla fyra oken och även nya kolvar i framoken. Det sitter även mässingsbussningar istället för gummi som orginal till glidpinnarna. Oken blev som nya så jag rekommenderar en renovering. Finns nog några bilder på oken i min tråd.
_________________ Daniel Nilsson BMW 323ti Compact -98 - banbilen Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet Toyota Aygo 1,0 5-D X-PLAY -17 - skrytbilen |
||
|
Aha...seriöst värre. Jag har beslutat mig jag tar de där packningarna om det nu var till alla 4 oken, men först vid lön den 25:e, kan inte lägga precis varenda jäkla krona på bensin o bilar
. Så här blev mina ok, de svarta är till en E36, har även renoverat E34 ok o även där körde jag på "originallook", i fallet med E34 är det "guldigt", dock så borde mattsvart vara bäst ur värmesynpunkt men skillnaderna mellan olika kulörer är nog försumbara? Jag renoverar själv precis som du, bortsett från blästringen då...
PS: De borde kunna skickas som rek brev antar jag?
_________________ David Illes M5 E34 93/11 M3 E36 Cab 97/11 M3 E36 Cab 98/01 M5 E39 98/06 M5 E39 00/03 |
||
|
Re:
Stämmer att det är till alla fyra oken. Okej, hör av dig efter lön så tar vi det administrativa. Borde gå att skicka som rek brev, men antar det blir dyrt. Ska jag kolla vad det kostar? Dina ok ser kanon ut, fräscht i svart!
_________________ Daniel Nilsson BMW 323ti Compact -98 - banbilen Nissan 300ZX TwinTurbo -93 - sommarskottet Toyota Aygo 1,0 5-D X-PLAY -17 - skrytbilen |
||
![]() |
SÄLJES
|
975 besök totalt |