Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
VW racing video från ringen -68?
1041 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Jag fick ett email av en tysk GPL'are. Han har en video, citat: "highlights of the vw super vau racers" with rare onboard viwes from `68 "! Någon som sett denna?

Lite nyfiken på boken han nämner osså om ombyggnationen:
I would like to have a ring like it really was in `68, but it`s quite difficult
to check out how the ring was before 1970. In the book "der Nürburgring" from Jörg-Thomas Födisch is an article about the rebuilding in 1970, where they explain that the section "kesselchen" was completely changed (one corner less, jump flatened out, new line - maybe in the area where the double-lefthander is today). Unfortunately there are no pictures, and in the video "highlights of the vw super vau racers" with rare onboard viwes from `68 they didn`t take a continous lap. It`s a mix with also scenes from the "südschleife" and i can`t identify several of them.(anyway you can see that there were much more hedges and trees -blind corners- than papy did)

Motala
Här sen Dec 2002

Kan det vara den här han menar: "The RINGMASTERS" och är om 1967 års Tyska GP på Ringen.
Då får man åka med en Formula V som filmar en F2:a, tror han heter Hahne som kör den F2:an, där ser man verkligen hur banan är, MEN tyvärr så är det inte hela banan som är med, som han skriver, men det som är med är verkligen sevärt.

Lennart The old Man

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re: VW racing video från ringen -68?

Magnus Thomé skrev:
Jag fick ett email av en tysk GPL'are. Han har en video, citat: "highlights of the vw super vau racers" with rare onboard viwes from `68 "! Någon som sett denna?

Du tror inte du kan lura av honom en kopia?

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Jag har en toppen video som heter "The RINGMASTERS" och är om 1967 års Tyska GP på Ringen.
Då får man åka med en Formula V som filmar en F2:a, tror han heter Hahne som kör den F2:an, där ser man verkligen hur banan är, MEN tyvärr så är det inte hela banan som är med, men det som är med är verkligen sevärt.

Lennart The old Man

Det låter som att det börjar bli dags för en ny videokväll!!!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Peeter skrev:

Det låter som att det börjar bli dags för en ny videokväll!!! [/quote]

Ja den är verkligen bra The Ringmasters, jag tycker att alla som kör GPL och då speciellt gillar Ringen skulle se den, för det är den tävlingen som videon handlar om.
The old Man:

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Jag har tittat igen på Ringmasters och då fick jag se att det omtalade hoppet i Brünnchen är med när dom filmar från Formel V. thumbs up

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Jag har tittat igen på Ringmasters och då fick jag se att det omtalade hoppet i Brünnchen är med när dom filmar från Formel V. thumbs up

Intressant! Hoppar verkligen bilarna där?
Jag blev lite konfunderad, när jag tittade på 1000 km-racet från 1956 .
Jag tyckte inte det verkade vara ett så stort hopp att bilar verkligen skulle lätta där,
som vi t ex såg på några bilder vi diskuterade för ett tag sedan.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Finns ju gott om hoppfoton men jag fattar inte riktigt var hoppet var? En bit in på rakan så lättar bilen för det är ett "drop" i banan som den är gjord i GPL... är det det?

1041 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande