Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
686 besök totalt |
Lagom rejsiga hjulvinklar för Porsche 924 TURBO?
Hejsan Innan jag börjar använda mina nyinköpta Bridgestone RE540 S på riktigt så känns det om om det är lämpligt att göra en hjulinställning på 924 turbon. Bilen köptes förra sommaren och jag har ingen aning om hur hjulen står idag, mer än att den i alla fall går rakt fram när man bromsar hårt eller släpper ratten... Efter licenskursen på Knutstorp härom veckan är det i alla fall klart att Pirelli-gatdäcken jag körde då blev mer avrundade på ytter- än innerskuldran. Dock märkte jag efter en kort provtur med lugn gatköring i 50-70 km/h att RE540 blev markant varmare på insidan, lite negativ camber har jag i alla fall... Så, finns det någon som har något förslag till lagom camber, caster och toe-in för en 924 turbo med 205/15-15 RE540 S och som bara är busbil (körs bara på gatan till och från banträffar eller för korta provturer)? Tack för ert tålamod med min nybörjarfråga, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
Tror vi avhandlat detta innan, men strunt samma:
Caster, så mycket det går Toe out fram, ngn enstaka mm på fälgkanten Toe bak, 0 camber fram, kanske -2° camber bak, kanske -1.5° Ang camber så är ju tempmätning direkt efter, eller under körpasset en bra metod ![]() _________________ Pär Hylander |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
686 besök totalt |