Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
5489 besök totalt |
Nurburgring frossa
Fredag den 5 okt Trackday Nordschleife Lördag den 6 okt Touristenfahren Nordschleife Söndag den 7 okt Touristenfahren Nordschleife Måndag den 8 okt Trackday Nordschleife och Spa Tisdag den 9 okt Trackday Spa Någon som funderar på att åka ner? _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||||||
Re:
Pistenclub som kör 09.30 - 16.20. 730 EUR för icke medlemmar. Hoppar nog på dena. Blankett för anmälan: http://www.pistenclub.de/Portals/0/A _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||||
_________________ Jonas Malmgren Boxster S |
||||||||
Hej Bernt, jag och BjörnP kommer att vara nere och köra på Lördagen och Söndagen. Hojta till ifall du ska ner så kan vi ta något och äta en kväll.
_________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
I mitt svarsmail skrev dom 630EUR... _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Re:
Tjena. Jag är bokad Pistenclub Trackday fre den 5:te och ska köra TF lördag och söndag är det tänkt. Messar mobnr, synes! Med vänlig hälsning, Bernt _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||||||
Re:
Trevligt! Alla andra är ju självklart välkomna, ju fler desto bättre ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
Absolut, den lilla motorn fick kämpa ![]() Kul med en trevlig middag på Pisten, vilken kanonhelg! ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
Tack för trevligt sällskap. Bra kört med Swiften, nästa gång håller ni fullt i Hatzenbachbogen ;-) ![]() _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||||||||
Re:
Och nära var det, men jag vågade inte riktigt utan var tvungen att lyfta lite ![]() Det är lustigt att hur man än försöker så vägrar kroppen att lyda instruktionerna man ger den ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
Fick ni några loggar/filmer med swiftarna? _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Yes, allt är loggat med performancebox. Jag kan lägga upp filerna sedan när jag kommer hem, har inte filerna på jobbet. Fick till ett 9:06 BTG med lite jobbig trafik. Jag har även Björns 9:12-varv som jag kan dela med mig. Jag och Björn kör lite olika spålval så det är kul att se var vi kör olika. Jag blir mer och mer sugen att gå SA-kursen, man kanske ska ta och boka in sig nästa år. Jag behöver lite mer input från andra nu för att köra fortare inbillar jag mig. Bernt: Kul med lite regnbilder på Porschen, ser ut att varit riktigt kul ute då. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
Låter som ni pinnat på bra med bilarna, hade varit skoj och se vad man kan prestera med en såndär holk _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Tja, vi gör så gott vi kan med vår relativt begränsade erfarenhet. Jag har knappt 80 varv på NS, så du hade nog kunnat plocka mig ganska lätt ![]() Freddy på R4R kan ju anses som facit i detta sammanhang, och han har kört den nya Swiften på 8:38, hur det nu är möjligt ![]() Jag har tittat på hans film från det varvet, och han vågar ju med bedriften att bromsa mindre in i kurvorna och få med sig farten på ett annat sätt pga hans erfarenhet. En sak kan man dock konstatera, NS är så förbannat rolig att köra, även med Swiften ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
har sett freddyvarvet, bromsa, vad är det för nåt. 9.10 med en Swift plockar man inte hur som tror jag och 8.38 är ju ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Vi är några som kör en Novemberhelg som säsongsavslutning.
För 3 år sedan hade jag tillgång en vanlig hyrbil, BMW 116d. Vi gissade vad den skulle klara av för varvtid... och blev förvånade. Det finns som en tråd här i detta forum. Hittar den inte nu... Det intressanta för dig är att här finns länk till performance box fil på det snabbaste varvet 9:06 om du vill jämföra med dina loggar. http://www.autolife.se/page/654& ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Re:
Tack Lux. Där har jag kollat lite loggar innan, men jag ska kolla lite mer. Sjukt imponerande kört med en 116d, ska bli kul att se skillnaderna i varven. Jag måste säga att Performanceboxen är kanon, ett väldigt bra hjälpmedel för analys av sin körning. Ett plus är ju att så många andra har den så att man kan jämföra. Dags att grotta ner sig i lite grafer tror jag ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
5489 besök totalt |