Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 27405 besök totalt |
Är nog inte dålig fart men tycker många skriver att deras bilar kommer upp i över 220-230 km/h när det är lite vassare bilar men visste inte hur mycket krut du hade i din, bra tid har du ju hur som helst
![]() Själv kommer jag upp i strax över 200km/h i mätarfart (vågar inte titta för mkt på mätaren innan det är dags att bromsa) med 300hk och strax under 1300kg i startvikt men har inte mätt med gps så har inte en aning om vad det egentligen är ![]() _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||
kommer man upp i 245-250, så borde man kunna plocka 2-3s bara på långa rakan. istället för att acca på 9.5s från 100-200km/h, så bör den då acca på runt 6-7s.
men med lite träning går det nog köra 1.25 tider som den är. ett par trimkammar och en 1.5vägsdiff är nog grejen. ![]() |
||||
Vart en liten förbättring igår på Speedfestival Mantorp, är nere på 1.27.2, körde med transponder (performanceboxen visade förövrigt exakt samma tid).
Hade räknat med en 1.26 tid, men det blev alldeles för lite körning, tog sovmorgon till kl 12, och var på plats och skulle besikta och greja kl14.... de hade stängt så det blev lite rörigt ![]() 1.27.2 var andra bästa tid i klassen 10" på hela dagen. |
||||
Re:
Regna det hela förmiddagen? det var därför jag tog sovmorgon, men sen hörde jag att det torkade upp ganska snabbt. Borde finnas webcamera på det där stället så man kan kolla in hur fan det ser ut, smhi stämmer så sällan. |
||||
Re:
I kalendern så står att SWR har en körning kvar 14e Oktober https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=79085 har inte hört nått om att den skulle vara inställd iaf. ![]() |
||||
Re:
Kanske, men jag har för mig att på deras tidigare körningar har det stått trackday samt drifting, på den i oktober står det trackday time attack. Så det kan va ett hyffsat bra tillfälle endå. |
||||
Re:
Mm, jag lyfte den tråden på inför delen men noll responce _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 27405 besök totalt |