Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Motorkuddar/ Valpkuddar
1 besök senaste veckan (4330 totalt)
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Motorkuddar/ Valpkuddar

Hej,

Har idag positionerat min motor med så kallade "Valpkuddar". Problemet är att de jag har och använt mig utav är nya men dock med kortade bultar. Tanken har ju hela tiden varit att jag velat ha motorkuddar som är lätta att få tag på, därav valet. Nu står jag där och hittar ingen som har

Pratade med IGMAB vilket jag hade köpt av innan och de berättade att dessa har slutat tillverkas och att det har varit tal om att det skall börjas igen (som jag förstod kommer).

Är det någon som vet vart man kan köpa 2st eller har några liggandes så köper jag gärna dem. Kan tänka mig betalat bra för att slippa strul!

Finns det andra stryktåliga motorkuddar med liknande mått så tas gärna förslag emot.

Tack!!

Mvh// Kallentoft

Stockholm
Här sen Jan 2011

Prova i Marinfackhandeln, tex Drevia, Marinshopen eller liknande som säljer Volvo Penta inombordargrejer.

Volvo Pentas äldre 4 och 6 cylindriga motorer har samma kuddar som bilarna.

//Ricky.

M-S-R

Här sen Nov 2003

Namndispens
Namndispens

Har du kollat hos Volvo lastvagnar?
De sitter inte på valpen utan på C303 (TGB11 med B30)artnr:323286-5 (hittade infon på nätet)
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002

Sam bilmode har, klicka till 240, tävlingsartiklar, motorkuddar.

http://www.sambilmode.se/PRODUCTS.ASP?ID=1024&LANGUAGE=SV#2063

Borås
Här sen Jan 2008

Håll ut nån vecka till och ring sedan till en firma som heter TATANKA. www.tatanka.nu
Det är han som i princip håller i hela lagerhållningen av reservdelar till volvos gamla terängbilar och har ett stort parti motorkuddar på väg in nu i slutet av månaden. Det är av honom som alla andra som säljer dessa köper av.

Kör Volvo 244 Turbo på bana.

Volvo 850 som brukis.

Ford Sierra på vintern.
Citera
Skruva banåkabil
Motorkuddar/ Valpkuddar
1 besök senaste veckan (4330 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande