Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 60502 besök totalt |
Re:
Jag får väl bli den förste att beklaga frånfället... ![]() En M3E30 i det skicket skall man inte sälja - man köper ytterligare en, eller flera, bilar! Ja, jag vet att jag är obotligt M3E30 skadad.
Skönt att i alla fall någon mer än undertecknad förstår hur det ligger till. ![]() ![]() Får hoppas att den nya ägaren vårdar och brukar bilen som den förtjänar. Lycka till med billetandet - hoppas inte det blir någon ny, opersonlig, gizmoladdad... ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Tufft beslut att sälja en så just bil, men det glädjer att du sålt till någon som
skall "använda" bilen. Som M3 E30-åkare börjar man numera känna sig lite udda på bana.De flesta som köper dessa bilar i dag tycks ju gömma dem i garage eller möjligen åka till glasskiosken vilket jag tycker måste bli som att ha en värsting-TV och bara titta på nyheterna......? Lycka till med nästa racer ! _________________ Thomas Johnsson BMW M3 E30 S14 2,5 Kolb Motorsport -91 MB 200E -89 |
||||
Re:
Kan bara hålla med, allt får många står i garage och putsas sönder, bilen är byggd för att köras! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Bilen kommer få ett rättvist hem iaf, det är alltid skönt !!
Kom in på jobb vet ja så kan vi säkert fresta dig med någon rolig bil.. Kanske vit 1m med 50 mil tex ![]() ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Ja, bilen är alltså såld och borta. Kommer säkert att läggas till på listan "bilar jag aldrig borde ha sålt",
en lista som är ungefär lika kul att läsa som min lista på "aktier jag sålt vid fel tidpunkt".. ![]() Nåja, säsongen fortsätter i alla fall. Kanske är de två riktiga höjdpunkterna kvar - det får vi se efteråt. På söndag så kör jag finalen i ERCup på Knutan. Ska bli skönt att sätta sig i en tävlingsbil igen, även om det nu är en Volvo S40 och inte en Ferrari 458... ![]() Sedan, om ytterligare nån vecka, säsongsavslutningen: Liksom tidigare säsonger, en sen resa ner till Ringen, den 3-4 november. Har bokat en Swift hela helgen. Tillsammans med goda vänner (och förare) i likadana bilar, så kan det bli hur kul som helst! ![]() _________________ -- |
||||
Re:
Härligt med lite skoj kvar, rapporter tas tacksamt emot! ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
+1 på den ![]() ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Re:
Hehehhehehheheh, ja, det var skönt att det var en S40 och inte en Ferrari. ![]() ERCup-finalen är alltså avklarad. Det blev en väldigt blöt historia, men ändå galet skoj racing. Det här var alltså första racet för mig med teamet West Racing, och deras ärrade Volvo S40 Challenge. Innan start så fick jag ett par träningsvarv i bilen, mest för att bekanta mig med förarmiljön, reglage och sånt. Skulle sedan gå ut, som andra förare på ett 90-minuters pass - och jag hade två enkla mål för mig själv: 1) Köra mitt pass utan att krascha. 2) Vara snabbast i teamet. Kan väl säga att jag lyckades med båda, även om det var på det berömda håret. Efter en timme ute på banan med bara "normalblött" (till och med upptorkande!) och fritt från stora incidenter (här lyckas jag också, enbart tack vare väglaget och därmed inte alls rättvist, men ändå - sätta vår bästa tid ![]() Varvtiderna kröp upp långt över 1.30 och det var svårt att hitta runt. Några bilar åker ut i gruset, Safety Car kommer ut på banan och fältet samlas ihop. Efter något varv så släpps fältet fritt igen, och det är då som jag får ett litet äventyr... ![]() En bit ut på rakan, med fulla spjäll, så träffar jag plötsligt en rejäl vattenpöl. (Ser ingenting i vattensprejet från övriga fältet, men det är uppenbarligen vad som hände.) Känns ungefär som att jag tappat ett hjul, för ratten bara studsar till och bilen byter plötsligt riktning med 30 grader - och så åker vi plötsligt vid sidan av rakan, i typ 140.. Varsågoda, här kommer några bilder. Plötsligt händer det: ![]() Just här började jag fundera på vad som egentligen fanns vid sidan av banan. Bilen ville verkligen inte sluta glida: ![]() Splash! Det blev till slut ett odramatiskt stopp i blötan. Inne i depån konstaterades inga skador på bilen, så det var bara att åka vidare. ![]() Kort summering av mitt äventyr i ERCup, då? Förbaskat trevlig racing, bra atmosfär i depån och på banan. Gick alltid att hitta någon att fajtas med, trots relativt stora skillnader mellan topp- och bottenteamen. ![]() Kommer jag att köra fler race i ERCup? Ja! 100% säkert (om det blir någon serie nästa säsong). ![]() _________________ -- |
||||
Härligt Fredrik,
Sådana där upplevelser sätter alltid sprätt på adrenalinet. Kanske nästa bil blir en S40? ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Jag söker alltid efter nya medlemmar i min "club klippo"
Kollade snabbt reglementet för erc. Verkar vara ganska fritt frånsett för motor, däcksdimensioner och säkerhet. En kul klass, får nog åka och kolla nästa år. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Kul läsning Fredrik!
![]() ![]() Vad blir det för bil 2013?? Det finns ingen röd tråd om man ser till historiken och allt verkar möjligt. Oj vad spännande det är nu ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Re:
Om jag bara kan hejda mig, så blir det ingen gatreggad trackday-bil alls 2013, utan bara att jag hyr/köper in mig i raceteam och håller mig med en hygglig kraschbudget vid sidan av det. Har redan kikat på lite olika alternativ i högst varierade biltyper och kostnadsnivåer, typ motorn fram och framhjulsdrift, eller motorn bak och bakhjulsdrift... ![]() Men det är ju inte så ofta som allt går som man har planerat, så vi får väl se. Varje cool bil som är till salu just nu, känns äckligt frestande, typ.... ![]() Tur man har bra karaktär.... ![]() _________________ -- |
||||
Lite vinterjobb så kan du åka historiskt!
http://www.blocket.se/stockholm/Triu Annars kan vi ta Walter till nån långloppscup. Jag har 92l tank, stereo och snart vagnbok. ![]() _________________ Jens Lanvin |
||||
Re:
Mmm.. frågan var nog mer åt det retoriska hållet. Läser man denna trådens sista sidor verkar du själv inte veta svaret ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Re:
Varje dag är en kamp... Det är som att sluta äta godis, ungefär ![]() Men jag håller fast vid mitt huvudspår än så länge; Racebil och kraschbudget. ![]() Nu till helgen åker jag ner och Swiftar runt Ringen, förhoppningsvis snöfritt. _________________ -- |
||||
Fortsätter misshandla min gamla biltråd med oväsentligt pladder, vilken besvikelse för dom som verkligen
vill läsa om en gammal M3:a, och så hittar man bara struntprat och Japanska småbilar ![]() Precis hemkommen från Ringen, efter den traditionsenliga novemberresan. Gårdagen (lördag) bjöd på väldigt utmanande förhållanden, med hällregn och ganska kall bana. Även fast det torkade upp lite under eftermiddagen, så var hela banan extremt halkig, och det kan väl klassas som hyggligt fostrande att köra Ringen under såna förhållanden... Nåja, vi fick ihop lite varv och såg fram mot något bättre väderutsikter för nästa dag, idag alltså. Mycket riktigt så hade det värsta regnandet dragit vidare idag, men med höstgrått novemberväder, så var det långt ifrån någon riktigt torr bana på hela dagen. Någon jakt på tider var såklart inte att tänka på, däremot spenderade vi många fina varv i klassisk "dogfight".. ![]() ![]() Sista varvet för dagen lyckades vi få till 99%-ig körning i båda bilarna (det vill säga ganska fullständigt vansinnigt) så det var med glada miner vi lämnade tillbaka Swiftarna och därmed avslutade säsongen på allra bästa sätt. _________________ -- |
||||
Re:
...medans vi andra är hemma och sköter marktjänsten ![]() Härligt att ni är hemma välbehållna, och har haft roligt där nere ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 60502 besök totalt |