Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 178, 179, 180 >> 419 besök senaste veckan (877905 totalt) |
Re:
Oh. slag under bältet nästan, den e ju "typ" "nästan" "klar" . Men annars kunde du ju köpt razerhyndan som vi tesammans körde av växelspaken på förra sommaren ![]() o kör nu -99 Nissan Primera SLX, 150hk. ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Fransk bil = mycket garagetid. Varje gång en Cittra kör förbi gör jag korstecken :-/
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Kolla Nicklas Anderssons 323ti tråd. Han har just fixat med motstånd till bälte etc. Finns en tydlig manual där. Han har visst bra kontakter i air-bag branschen. Appro på bälteslås så får du inte glömma lämna tillbaka mitt.
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
Re:
Tack för tipset fredrik bältesläs? det vet jag ingetning om :-) Så fort jag ställer av bien löser jag det. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Re:
...och något tyskt för fälgarna och sänkningen ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Xsaran är ett underskattat köp i min värld - billig, driftsäker och skön att åka i.
![]() Min mor köpte en ny femdörrars 1.6 -99 och den har funkat klockrent, och gör det fortfarande idag i min systers ägo. (Det enda större som pajat är katalysatorn som gav upp för ett par år sedan.) Har en god vän som jobbat som Citroen-mek och han säger att just Xsaran är det sällan några konstigheter med. Enkel konstruktion som inte brukar vålla några problem (han rekommenderar däremot inte C3 som har betydligt mer fel). Sen om en toksänkt, tyskstukad Coupé är rätt val som vinterbil skall jag inte uttala mig om... ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Jag körde en Xantia under några år med 2.0 TCT motorn. Bra motor, bra komfort usel el är min dom.
Gnällde vid något tillfälle när jag hade haft inne den på Citroen verkstaden i Stockholm, varvid verkstadschefen frågade kort, vilken modell jag pratade om och jag sa då Xantia och han tittade på mig förvånat och sa att just den modellen hade de i stort sett inga problem med. Han avrådde mig dock å det bestämdaste att någonsin köpa en C5:a då de var mer på verkstaden än på vägen. Detta var när C5 hade funnits i Sverige drygt 3 år. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Efter en helg i Blekinge med fokus på kräftor och ädla drycker känns det gött att komma tillbaka till verkligheten och att få kika över mitt lilla syrabad jag installerat i garaget.
Väl på plats möttes jag av ett bad där något sannerligen hade hänt, vattnet var helt svart och oljigt, efter att ha lyft upp ett par saker insåg jag att grejorna hade fått sig en seriös omgång. Det fanns lite lite rost kvar men det gick bort med lite lätt gnuggning. Jag började med att tvätta av allt med smådelstvätten och sedan skölja av sakerna i hett vatten, för att inte grejorna skall rosta så tvättade jag sakerna en och en och torkade dom med tryckluft omgående. Jag måste säga att syrabadet ger en imponerande effekt och jag undrar om jag inte låtit grejorna ligga lite för länge, materialet hade iallafall en grov yta som i stort sett var fri från skit. Jag noterade även att cylindern var lite matt i sin yta men det kanske reder till sig efter några inbromsningar? Nästa steg blir att måla allting med någon vettig färg som håller för lite bromsande, här tar jag gärna emot tips på vad ni har använt. Sen skall allt ihop och så fort jag har lite pengar blir det inköp av adaptrar till M3 oken så vi kan påbörja ett kapitel till i Compactens historia. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
||||
Re:
Baljan jag använde ser du på översta bilden, till den hade jag 3 Santa maria påsar, jag tror dock 2 hade räckt. Måste säga att det är relativt bekvämt och roligt sätt att få lite stil på grejorna. Dock vill jag säga det att en fabriskblästring såklart blir mkt bättre och gör grejorna helt rena (tror jag) det finns alltid lite kvar här men i mitt fall är inte kraven högre än att detta duger. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 178, 179, 180 >> 419 besök senaste veckan (877905 totalt) |