| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Volvo S60 racepreppad fram- och bakvagn.
|
2158 besök totalt |
|
Volvo S60 fram- och bakvagn extremt preparerat för maximal väghållning. Tillverkat efter ett reglemente som var friare (läs: gav bättre väghållning) än t.ex. STCC och BTCC. Arbetet är utfört av Prodrive. Allt är mycket välgjort och lätt. Detta är grejor för den som inte vill kompromissa. Som exempel kan nämnas att alla bult är NAS-bult, d.v.s. flygkvalitet =) Subframes fram och bak. Stumma i infästningarna till karossen och omgjorda med flyttade bärarmsinfästningar. Bilder finns. Bärarmar av chromemoly med värsta sortens ledlänklager. Fjäderben och stötdämpare kompletta med fjädrar. Uprights modell lätta. Värsta sortens bells och bromsskivor fram, men inga ok. Preppad servostyrväxel. 4 BBS 17" splitfälgar med centrumbult. Nästan okörda Michelin slicks. Delarna är värda en förmögenhet, om man ska tillverka dem, men jag nöjer mig med 10.000:- Jag kan tänka mig att dela på grejorna, men de är gjorda för varann så det är kul om det förblir så. Mejla gärna om du har frågor. magnus@krokstrom.com
_________________ Magnus Krokström |
![]() |
SÄLJES
|
2158 besök totalt |