| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bältesstäva utan bur i hatchback?
|
901 besök totalt |
|
Jag har framtidsplan på bur i någon form men så bra har inte ekonomiavdelningen arbetat att jag har råd med det till nästa säsong, bilen har redan stått i garage 2 säsonger så jag är mån om att komma ut till våren. Jag funderar på hur jag kan lösa infästingen av mitt nyinköpta 6p bälte, de nedre fästpunkterna löser sig utan större problem men de övre är det värre med då jag har en hatchback utan stötdämpartorn bak. Detta är vad jag kom på när jag fnulade lite: Formen på förstärkningsplåtarna har jag inte lagt en enda sekunds tanke på i bilden, funderar på om man ska dra den fram mot B stolpen. Tankar från er som kan sånt här bättre än jag själv? edit: Jag har läst de dokument som florerar när det pratas infästning av bälten, så begränsningen på vinklar och längd på bältet har jag viss koll på. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
|
Precis så har jag gjort på min bil. Plattor med gängor svetsades i karossen. Sen svetsades plattor i ändarna på staget. På så vis kan man skruva ut staget vid behov.
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
|
Jag vill poängtera att det inte är en bra idee att ha 4-6-punktsbälte i en bil utan bur.
Detta har diskuterats massor förut. Använd sökfunktionen. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
|
Det är noterat, och jag har satt mig in i ämnet tidigare. Jag är medveten om risken och väljer att ta den, detta är som sagt bara en tillfällig lösning.
_________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
![]() |
Skruva banåkabil
|
901 besök totalt |