Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6416 besök totalt |
Har hittat drömbilen....
...och nu ska bara pengarna fram.... ![]() http://se.mobile.de/cgi-bin/search.pl?Countoff=69&DataNr=33&DisplayDetail=11111111115372489 Suck vad skön den är...och den kommer aldrig att bli min!!! Håll drömmen vid liv! Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Kan inte annat än att hålla med!! 993:an är den bästa 911modell än så länge i mitt tycke.. Och sedan en gt2:a på det... mums!
![]() ![]() |
||||||
Ett klassiskt djungelordspråk! Eeeehh... jag menar ett klasiskt utryck som nog lagts på varje ny generation! Tror man sa det redan på sextiotalet när man gick från 356'an till elvan. Och när man förlängde hjulbasen och och... ja du vet ![]() _________________ ![]() |
||||||
Tja, två viktiga aspekter: *Ingen torrsump *Vattenkylning Det kan man inte frångå när man tittar på de mera standardbetonade modellerna. 996 är 996, 1963 till 1997(1998?) ÄR 911 punkt slut. Saker som inte hör hemma på en Porsche: Tiptronic Mugghållare 996 har dom båda, viss del av 964 och 993 också. Kan rabbla upp fler exempel och jag hoppas att Porsche AG tänker till o bygger en sportbil igen. Är bara lite less på att Porsche och andra sportbil företag försöker göra sportbilarna till "allround" för konsumshoppning, dra upp fiskebåten etc.. Ni vet väl att det finns att köpa dragkrok till en 911:a, det är f-n i mig otroligt! _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Håller till viss del med, men tiptronic har ju funnits länge, från 964:an. Och vill man ha torrsump, vilket man ska ha, så finns ju alltid GT3 och GT2 (och GT1 ![]() mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Tycker nästan det var värre ramaskri när 964'an kom.... Carrera 4! Vilket helgerån! Den var
ju jättelättkörd så vemsomhelst kunde köra. Det var ett otroligt tjatter den gången minns jag! ![]() _________________ ![]() |
||||||
Förutom att fyrhjulsdriften gör en bil lättkörd så finns det ju vissa fördelar såsom ökad väggrepp vid acceleration. 959 hade ju fyrhjulsdrift. Men jag håller fast vid att tiptronic och mugghållare inte hör hemma på en sportbil. Den dagen Porsche tillverkar bilar i Huyndai ATOS klass så byter jag religion. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Kan man köpa en GT1?, tja.. GT2 är ju en renodlad banracer. Därmed är prislappen skyhög, men har GT3 torrsump? Har 996TT torrsump?. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
tja ![]() GT2 är det en banracer? Går ju att få med AC.... ![]() GT3 har torrsump, yes! 996TT har våtsump. EDIT: Vilket visade sig vara fel. ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
|
||||||
![]() Vågar jag komma fram nu....snacka om svar på tal. ![]() Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Enligt den hemsida som Johann visade så har alla dagens 911:or torrsump vilket jag inte riktigt vill tro på. Integrerad torrsump på en 911Coupé -03, tja.. Finare ord för våtsump?. Gamla 911.orna var olje och luftkylda, dagens är vattenkylda. En viss skillnad, jag skulle inte byta till en 996, inte än, de är ju också betydligt tyngre än dåtidens 911 or. Jag är kanske färgad av äldre 911ors sätt och charm? _________________ Kör cheva numer. |
||||||
Men det vanliga 911:orna har inte "klassisk torrsumpssmörjning". ![]() |
||||||
Nu fattar jag ingenting.
Tyckte sidan såg ut att gälla enbart turbon och på grund av begränsningar i java på det nät jag sitter på så hittade jag inget om oljesystem på de andra bilarna. Är detta system standard på alla -03:or (ej GT modeller)? Fattade dessutom inte skillnaden mellan detta och ett "riktigt" torrsumpsystem. Förklaring mottages tacksamt. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Hahaha!!! Klassisk torrsumpsmörjning eller Integrerad torrsumpsmörjning!
Hahaha!!! Va f*n är integrerad torrsumpsmörjning egentligen? Jag har läst texten... Har det inte varit snack om att de elvor som har.... hhhrmmmm... integrerad torrsumpsmörjning inte får köras med slicks eller så? _________________ ![]() |
||||||
De fär inte ens köras med R-däck och det är enabart de vanliga Carrerorna och Targa det gäller. |
||||||
Stämmer!, kör du en vanlig 996 med slicks så upphör motorgarantin omedelbart. Riktig sportbil? nepp! Riktig sportbil skall ha fullgod smörjning och kylning med vilka däck som helst! _________________ Kör cheva numer. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 6416 besök totalt |