Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
7857 besök totalt |
Då var finalen avklarad för MSLS på Mantorp park.
Vi skulle revanschera oss från Sviestad, då vi hade problem med en bluddrande motor i Hondan. Felet visade sig vara igensatta spridare, fuelrail och bränslefilter. Och allt var nu rengjort och fixat. Dessutom hade vi fått med oss två glada medlemmar från Hondaklubben, Okyo och Maniac, som skulle agera tankpersonal. --------------------------------------------------------- Bilen gick bra på träningen på fredag kväll, men höll dock att ta slut i en förskräckelse. På mitt 4:e varv började det lykta bensin i kupén! Mycket bensin! ![]() Det visade sig att fuelrailen inte var ordentligt fastskruvad och hade skakat loss. Det sprutade ut bensin mellan spridarna och fuelrailen, som lade sig i 2 stora pölar på insuget, där det bildas en liten skål mellan kanalerna. Som tur var gick det att skruva tillbaka allt och höll tätt sedan. ---------------------------------------------------------- Vi fick en bra startposition, nr.13, jämfört med på Sviestad, då vi startade sist. Rogge gjorde en fantomstart, plockade några bilar direkt innan vänstern och efter 2 varv var vi uppe på 7:e plats. Jag stod på pressläktaren och skrattade, när jag såg Hondan dra iväg från klass 5 bilar på långrakan. Bilen gick fort! Rogge satte klassens snabbaste tid på dem första varven, 1:33,9s!!! Vi var i överlägsen ledning i klassen efter första passet! Det skulle bli en bra dag. ![]() --------------- Jag hade andra passet och på mitt första varv känner jag att bilen inte är helt OK. ![]() Den bluddrar igen!! ![]() Och bluddrandet tilltog under dagen, med tappad motoreffekt som följd. ![]() Från att ha toppat ca 200km/h på långrakan, sjönk bilen ner till knappt 170km/h. Våra Klass 4 konkurenter körde ifrån oss på rakorna. ![]() Det var ett ganska grisigt race, med mycket avåkningar i Mjölby, samt 2 större incidenter, bägge strax framför mig. Så jag fick vara med om ett av mitt livs största frustrationsmoment. Att köra ca 45min bakom PaceCar. ![]() ![]() ![]() Men det räddade kanske våra framdäck. ![]() Jag körde så hårt det gick i kurvorna, för att kompensera det långsamma rakt-fram körningen. Både Krister och jag höll ungefär samma tempo som dem övriga i Klass 4, dvs, 1,38s - 1,42s. När väl Krister kom i mål så var det inte mycket kvar av vänster framdäck. ------------------------- Men vi lyckades hålla undan från våra konkurrenter i Klass 4 och tog hem segern. ![]() ------------------------- Lite bilder. Starten ![]() Målflagg för segraren, Lycke Racing. ![]() Målgång för Hondan. ![]() Så här glad blev Krister! ![]() Okyo och Maniac, vår tankapesonal, utan vars hjälp vi inte hade lyckats vinna. ![]() Ego boost! ![]() ![]() Film kommer senare, men fyll gärna på med bilder. _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
_________________ Joakim Lundius |
Växellådsras efter 12 varv men hade bra fart i bilen..... kunde blivit riktigt bra OM det hade hållit.....
Från starten: http://www.youtube.com/watch?v=rMa2f |
Grattis på er alla och inte minst ett stort grattis till Celerio Racing som kammade hem totalseger.
Nira Motorsport passar också på att tacka Celerior för ett trevligt samarbete denna sänsong. Powered by Diesel så klart ![]() _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
tack för en kanon säsong.
vår livs första racing säsong är avslutad, aldrig förr har väll ett år kantats av så många upp och ner. det hela började i våras med att komma till race med en helt okörd bil, startad bara kvällen innan. kanske inte alla som minns men den gången slutade det i räcket på start och mål med hela högersidan intryckt. det blev bara 38 varv den gången och en massa timmar i garaget. innan racet i augusti fick det bli skärmbreddning och sfro besiktning, måste ju ha gatlegal bil så man kan åka på klubbkörningar som träning. den gången kom vi klart bättre förberedda men en rasad kardanknut stal 2,5 timmar för oss. det blev hur som helst målgång den gången och 169 varv. vid det här laget var det full laddning inför säsongsfinalen och vår förhoppning löd både start och mål i samma race. allt kändes bra på träningen på fredagen och känslan var detta kanske kan gå vägen. dag flöt på rätt bra vi började till och med få snits på våra jeepdunks tankningar, ett litet problem dock vi kör orginal tank vilket gör att det måste tankas mellan varje körpass ca 50l/tim. när det var 1tim 45 min kvar gjorde vi en chansning, vi toppade upp max och lite till slängde i mig i stolen med uppgiften att köra dom 45 minuterna någerlunda snålt så kanske det skulle räcka hela vägen i mål. 60 min kvar och i stolen med vår snabbaste förare och en 11 plats som var tvungen att rättas till, vi började vid det här laget att drömma om en topp 10 placering. fredrik låg nu ett helt varv efter 10:an (porsche dealerteam 968) men tog in ca 4 sek per varv, om allt flöt på så skulle han kunna passera med en 10 min till godo. med andan i halsgropen stog vi i depå och kollade tiderna på amigoo, vi tog in och tog in och till slut kunde vi andas ut med en 10 plats bärgad. nu bar det sig inte bättre än att både 9an och 8an fick bryta med tekniska problem så med ett varv eller två till godo så kunde vi rulla i mål som 8a totalt och 6 i klassen. vet inte om ett racing team någonsin varit så glada över en 8e plats men vi har inte riktigt smällt det ännu. nu börjar laddet för 2013 kanske får det bli en större tank vore ju fint att klara 2 stinter mellan tankstoppen. hoppas vi möts på banorna 2013. mvh dennis guldgossarna racing här kommer lite bilder från fredagens träning och lördagens race. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
Härliga bilder Dennis! (Även om jag mest ser bekymrad ut
![]() Sista 1,5 timmen var nog bland det mest ångestfyllda och samtidigt extremt spännande jag varit med om på en räserbana. Räcker soppan, är vi snabba nog osv osv, räkne snurran i pallet gick på högtryck minst sagt. Men det gick ju vägen till slut, och det är ni väl värda efter allt tid energi och pengar ni lagt ned på detta projektet. Hatten av, vet många som skulle givit upp långt tidigare, men långloppsräsers verkar var ett tåligt släkte som ni nu med stolthet kan räkna er till! ![]() ![]() Min hjälp har ni utan att fråga nästa säsong om ni vill, räkna kan jag bevisligen iaf... ![]() ![]() Den här bilden sammanfattar nog hela säsongen på absolut bästa sätt, ![]() //U _________________ ![]() |
_________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
![]() |
Eftersnack
![]() |
7857 besök totalt |