| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Porta toppar
|
1241 besök totalt |
|
Porta toppar
Vad kostar portning av 32V toppar? I garaget jag stod i för pre 2006 fick en kompis sina gjorda av Ernie? och han var nöjd. Jag kollar alla kostnader innan jag öppnar upp... /Jonas _________________ Jonas Hermansson |
||
|
Det är nog väldigt olika beroende på vart man lämnar, söker man på google brukar man hitta lite info och priser från folket som håller på med det.
_________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||
|
instämmer med föregående talare.
Sen så finns det många olika grader av portning portning kan innehålla: borttagning av gjutskägg, sätesfräsning, back-cut på ventiler, friläggning av ventiler, volymmätning och jämnställning av förbränningsrum, tilljämning av säte och gryta, putsning av kortradie, avsmaling av ventistyrning, omformning av gryta osv... sen kan vi också nämna lite mer avancerad portning där man lägger på material. så säger du portning så räkna med frågan: vad vill du ??? _________________ Mats Andersen |
||
|
Ska googla.
Jag hade tänkt att isf göra kanalerna större och finare/jämnare med en optimerad skiljevägg och kanske extramaterial... ventlsätena orginal och förbränningsrummet med. Annars allmänn kontroll av resten (styrningar, byte tätningar) men montera dit 928 motorsports kammar och v-fjädrar. /Jonas _________________ Jonas Hermansson |
||
|
Re:
Många gånger ger större kanaler sämre flöde... De är oftast tillräckligt stora från början. Däremot tillfixning av böjen etc ger bättre flöde _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Porta toppar
|
1241 besök totalt |