Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4314 besök totalt |
SÄLJES: Volvo 244 -75 med Supra mk IV drivlina
Hjälper en vän att sälja sitt projekt. Detta kommer bli en dräpare när den är klar.. hjulupphägningen bak är klar och inmåttad med rätt vinkel på bärarmar etc. motor och växellåda sitter i. Även jag har varit och petat lite här och var i projektet, så vissa frågor kan även jag svara på här i tråden eller på PM ![]() ![]() Volvo 244 från -75 säljes p.g.a tidsbrist, skall gå att besiktiga som ombyggt fordon med Suprans drivlina. Motor: 2JZ-GTE: Polerade ventilkåpor 2st olika oljetråg, ett med sumpen fram (Aristo) och ett med sumpen i mitten på blocket. Lackade kåpor (värmetålig mattsvart) Målat block Ny vattenpump, Toyotas med stålpropeller isället för plast. Gates kevlarförstärkta kamrem Unorthodox racing remskivor Alla original kontakter finns kvar + tändspolar. Singelturbo, GT42 och en KKK29 medföljer som Turboservice har kollat igenom. Blitz DualDrive dump HKS 60mm Wastegate Bränslesystem: Boost logic. Aeromotive tryckregulator och filter, summit kopplingar, walbro pumpar, stålomspunna slangar, precision 1000cc spridare. Koppling: HKS 3-skivig koppling med ARP bult. Ny huvud och slavcyllinder från Toyota. Växellåda: Getrag V160, Supra MKIV original 6-växlad med Fidanza short shifter och en automatlåda medföljer Framvagn och bakvagn: Supra MKIV original, dubbla länkarmar både bak och fram med Eurospec bromsar (stora bromsarna) Eurodiff men saknar oljepump och kyl (behövs inte om man inte ska köra 300km/h en längre tid) Hjulupphängning: Original MKIV med Eibach sänkfjädrar och BC Racing coilovers från J-spec. Intercooler: 600x300x100 3" anslutning Fälgar: Petrol Vengeance 9,5x18" ET20 2st med däck 275/35-18" Kaross: Nya flygelplåtar, baljor och bakstam. Original lyktor fram+bak men det finns 260 bakljus också. Inmätning av bakvagn klar, byggt nya ramben till den, nytt golv i bagage, nya hjulhus och fjäderbenstorn bak. Lättade dörrar. bagagelucka bucklig. Guss Gr-H bur delvis isvetsad, måste i med stolar för att veta vart strävorna ska hamna i dörrarna. Ombyggd växellådstunnel och kardantunnel. hatthylla borta, original elen finns kvar, inga framskärmar. Finns lister och rutor m.m. Finns säkert saker jag missat skriva med. Mer bilder finns på http://www.garaget.org/?car=95285 Vid funderingar kontakta mig via mail eller tel. Pris 165.000:- B.V.S.A eller bytes mot bil i samma prisklass Fredrik: 073-8408344 _________________ A l e x l i n d a h l |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
4314 besök totalt |