Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 3 besök senaste veckan (59565 totalt) |
Re:
Gött att den är igång då är det bara att finmecka fram till mantorp. Biltemas gel batteri funkar riktigt bra jag har kört med mitt sen 2009 funkar fint fortfarande. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
|
||||||||
Re:
Ja det känns riktigt bra. Äntligen kan man lugnt säga ![]() Hur går det för dig? Hade du köpt kniv-krängare? _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
Re:
Ja funderade på 19Ah först, men tog till lite. Ska verkligen bli kul att köra lite igen. Alltid kul att snacka lite ![]() _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
Var ute med bilen en runda och provkörde.
Allt känns bra förutom drivlinan som känns lite slapp på något vis. Har ändå bytt alla kuddar och stödlager till kardan, växellåda och bakaxel....det kanske inte blir bättre ![]() Vad upplever ni med era E30:is ? _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
Re:
Kan inte se att du bytt kolvringar eller gjort vid cylinderloppen? Har du bara bytt lager osv så hade jag gasat järnet för länge sen om jag var du ![]() Är väl inget direkt förutom kolvringar som behöver "slita in sig" i en motor. Kul o se att du är på gång igen! Vi syns på Mantorp i april? ![]() _________________ Peter Sternersson |
||||||||
Re:
Tjena Peter. Har bytt kolvringar och hornat cylinderloppen. Planen är Mantorp. Ja det ska ska bli riktigt kul att köra lite bana igen. Ska du dit? Mvh Daniel. _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
Re:
Kul att du är pågång då syns vi på mantorp ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Ja det ska bli kul att träffas...det var ett tag sedan sist. Mvh Daniel. _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
Re:
Då är det ju en annan femma. Nu minns jag knappt längre, men olika typer av kolvringar ska köras in på olika vis, när jag kikade på det sist så fanns det ganska många teorier. Bäst är att kolla med det märket/utförandet på kolvringar du använder o se hur de ska köras in. Dock skulle jag tippa på att det redan är "för sent" för eventuella second thoughts där... Lär väl slita in sig relativt omgående. Tanken är att närvara vid merparten av BMWSC träffar iår, bilen står bara o väntar i stort sett... _________________ Peter Sternersson |
||||||||
Re:
Vad jag har kunnat läsa mig till här på forumet, så ska man i alle fall inte segdra med gasen på lägre varv utan hålla lite högre vara under innkörningen. Tack för tipsen Peter ![]() Ses på banan i sommar. Mvh Daniel. _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
Då var det hjulinställning på chemat.
Har bytt bärarmsbussningarna till excentriska. Vad kan man mer ställa och till vad? Kör med Toyo r888. Hälsningar Daniel. _________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
_________________ Daniel Karlsson Bmw 325 -88 Banbil.Såld. Bmw 320xd -13 Bruksbil. |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 3 besök senaste veckan (59565 totalt) |