Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Federal. Igen!
1671 besök totalt
scaryeyes
hässleholm
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Federal. Igen!

Nu är det så att jag ska ha tag i däck snart och billigt till att börja med. Federal är billiga. Men däckonline har inte alla dimensioner och andra har inte heller. Däremot har däckonline andra federaldäck som inte federal har i sitt sortiment. Alltså gamla däck som inte finns mer.

Jag kan inget om däck och är tvingad till 17 och 18 tum. Inte massor att välja på i billighetssegmentet.255-265 fram och 285-295 bak. är det ovanliga R-däcksdimensioner? Bör man se sig om efter fälgar för 235/17 fram och 275/18 bak i stället?
Tyvärr så passar inte american racing fälgarna jag har på transamen, för dom breddar för mycket ut. Redan med med orginal corvette så blir denna svängrodden 100mm bredare än vanliga -34 roddar, PER SIDA!
Men även med dom fälgarna så hade jag behövt 265/17 fram och 295/17 bak. Tycker man tröttnar på alla internetsidor eftersom man måste söka baklänges. Mina dimensioner finns inte.

Om vi gör så här....
American racing: 11X17 bak 9.5X17 fram
NONAME 10X18 bak 9X17 fram

Vilka däck finns det? Själv kommer jag oftast fram till michelin pilot sport bak vilket jag redan har (för sista gången) eller att det inte finns nåt i den dimension jag söker.

Om det finns nån i skånetrakten som har uttjänta däck som man kan ha till byggdäck, så kan jag va intresserad

Federal. Igen!
1671 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande