Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Försäkringspremie
2294 besök totalt
Platon
Kullavik
Här sen Jan 2009

Trådstartare
Försäkringspremie

Har idag TryggHansa helförsäkring på min Cayman S -06. Dåligt krockskydd på bana, MEN

kollade med motsvarande på Salus, skulle DUBBLA premien, värt det eller vad säger ni???

Member of Bongard Sponsors
Citera
jimpppa
Södra Stockholm
Här sen Feb 2010

Re: Försäkringspremie

Platon skrev:
Har idag TryggHansa helförsäkring på min Cayman S -06. Dåligt krockskydd på bana, MEN

kollade med motsvarande på Salus, skulle DUBBLA premien, värt det eller vad säger ni???

Täcker Salus bana?
Har du kikat på Porsche orginal (IF)? Dom borde täcka bankörning på klubbens egna körningar, precis som BMW org gör.

Kullavik
Här sen Jan 2009

Trådstartare
Re: Försäkringspremie

jimpppa skrev:
Platon skrev:

Täcker Salus bana?
Har du kikat på Porsche orginal (IF)? Dom borde täcka bankörning på klubbens egna körningar, precis som BMW org gör.

If täcker inte längre Nordschleife som tidigare, vet inte hur det är med Porscheklubben på SPA, däremot t ex Porscheklubbens bankörning i Norden. Enl uppgift täcker fortfarande Salus Nordschleife på turistkörningen, men jag har inte kollat ordentligt. Kostar ca dubbla premien mot TryggH :-(

Member of Bongard Sponsors
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Kollar man Salus villkor så ser det mörkt ut..

Vi betalar inte skada som hänt under tävling, träning, övningskörning eller liknande användning av
bilen inom inhägnat tävlingsområde samt annat avlyst område eller väg avsett för sådan användning.
Vi betalar inte heller skada som hänt under hastighetskörning med bilen såsom till exempel streetrace
eller bankörning. Detta gäller brand-, glasrute-, maskin- och elek-tronikskade-, vagnskadeförsäkring samt Assistans.

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007

prova Folksam går att få bra svar på telefon oxå om Ringen, men inte den billigaste

BMW Z3M
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Franzetti skrev:
prova Folksam går att få bra svar på telefon oxå om Ringen, men inte den billigaste

Har Folksam esrättning för Ringenkörning, oavsett vad det nu kostar?

Sverige
Här sen Jan 2007

Turistkörning......

BMW Z3M
Citera
Nürburgring
Försäkringspremie
2294 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande