Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4996 besök totalt |
Bmw M3 E30 EVO3 Race Chassie Billigt billigt -88
Preppa för bana, eller drifting? Ändrade planer..tänkte ställa i ordning den till sommaren men vi la ner det. SNABBA puckar gäller! 79.000:- NU 70.000:- ELLER HÖGSTBJUDANDE SKALL SÄLJAS I N N A N 24 DEC då garaget försvinner och det finns ingenstans att ställa bilen fn ( Finns i SUNDSVALL , 85232) EJ INBYTEN!!! Rullande chassie med coilovers,bromsar,bakaxel och drivaxlar, XL skalstolar m.m Kolfibertak,huv,baklucka front och bakspoiler samt dörrar i plast! EJ MOTOR , EJ VÄXELLÅDA! Detta är Joakim JAKAN Sahlins gamla racebil som gick 9,33@402M på strippen! 0768 311 976 SMS går bra oxå! // Jonas Så här såg den ut förut: ![]() Nu är den industri grå! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
Har du lust att speca exakt vad det är för grejer som sitter på?
Märke/modell på dämpare Om det är en helt original bakvagn. Vad för bromsar. Etcetc _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re:
Gammal spec...motor med sprut o kabelhärva,låda o kardan medföljer inte men i princip resten. " Blocket modifierat med oljesprutade kolvar och oringar mot toppen Verdi stålstakar, Wössner kolvar & ringar , 8:5:1 kompressionsförhållande, Köhler lager , Evo 3 DTM oljepump , modifierat tråg med oljeretur, stödgördel för ramlager överfallen. Toppen portad av Grottis (RIP) inklusive sätesjobb och förbränningsrum. Orginal insugnings ventiler , MotorNord 32,5mm avgasventiler , Special ventilfjädrar xtra hårda (glömt fabrikat..men DYRA!) , Dr Schrick kamaxlar från MotorNord , hemgjord kamdriving , special gjord sträckare , modifierad topppackning , Grenrör under utveckling av PeterG. Turboaggregat från SL Turbo/Innovative 66,2 inlopp , 10-bladig incorneaxel, A/R 1.0,Q-trim. HKS 60-millimeter wastegate,4" downpipe , tryckrör i 2,5" rostfritt. TPS laddluftkylare , GReddy dumpventil , nedkapapat plenum med orginal insug och spjäll , Grottisportat. MSD 6-håls 900cc-spridare , orginal fuelrail med upp kapad gavel för AN8-anslutning, SX-regulator. 1/2-tums alu bränslerör , dubbla bosch 044 bränslepumpar, fuelcell,4:a bar grundsbränsletryck. MBE 941 Motorstyrsystem,kabelhärva från Opel/Vauxhall BTCC, GM tändspole,NGK 9 Racing-tändstift,tändkablar med rostfri kärna. MAP-sensor,elektronisk laddtryckstyrning,launchcontrol,shiftlight och shortshift. Kylux 3-radig vattenkylare med SPAL-fläkt, Audi A8 oljekylare Motul 15W/60 LeMans motorolja,Motul Inugel kylvätska , VP CSP Race Bränsle. Effekt: 746hk LÅST effekt vid 8000 rpm och 1,83 bar laddtryck , max vridmoment 738,9 NM vid 4,150 rpm och 2,18 bar laddtryck. Transmission: Orginal svänghjul , 2-skivig 184-millimeters Sachs Motorsport koppling för 1150Nm. 6-petad getrag låda från BMW M5 , kardanaxel från Scania lastbil , SFI-godkänd sprängmatta. Bakaxel: E28 klump med M5 innehåll, spole från Magnum racing 3,91:1 slutväxel. Sellholm drivaxlar som vrider sig upp till 2 varv. Chassie: Orginal hjulupphängning med racingben från Sellholms fram och bak , fullt justerbara dämpare från Bilstein , BMW Motorsport bussningar m.m Bromsar: ORGINAL Fälgar: ATS DTM 9,5X18 tum bak och 8x18 tum fram 8x15 & 5x15 på Strippen M/T Däck: Kuhmo MX 265/35-18 bak och 225/40/18 fram M/T Dragslicks på strippen fram och bak Kaross: Kolfiber tak Kolfiber huv Kolfiber baklucka DTM speglar Uppkapad stötfångare fram Lack: Hammarström Edition Inredning: Sparcostolar , 6-punkts bälten , 6-punkts Gussbur godkänd till ET 7,50 , orginal flockad bräda med 5" varvräknare och shiftlight , flockad inredning. Sellholm pedalställ och hydralisk handbroms. " _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
4996 besök totalt |