Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2656 besök totalt |
Pistenclub
Någon mer här som är medlem i tyska motorklubben Pistenclub? Man ordnar Trackdays på olika banor i Europa, utflykter, har en tidning osv. Medlemskap är 100 euro/år har jag för mig. Jag har varit med sedan förra året och deltagit i två Trackdays på Nurburgring. Först i mars och nu senast i oktober. Priserna är jämförelsevis bra och få bilar. I mars var vi 80 bilar att jämföra med t ex PCS ca 200. Båda tillfällena har varit fredagar, så det har funkat ihop med Touristenfahrt på helgen. Kolla in www.pistenclub.de om d är intresserad. Om det finns intresse kunde man kanske ordna en Facebookgrupp och samplanera lite inför nästa år? _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
Trackdays Pistenclub tillsvidare
- Hockenheim 23 feb, 28 mar - Bilster Berg 5 apr, 2 maj - Spa 13-14 apr, 8 maj Bilster Berg anmälan släppt eur 390 för medlemmar eur 75 för passagerare Kolla vidare hemsidan pistenclub.de Jag har varken kört Hockenheim eller Bilster Berg, som är en ny bana lite närmre än Ringen, men är lite sugen. Ngn som funderat på att åka dessa banor 2013? _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2656 besök totalt |