| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Val av motorstyrning till en BMW m3
|
1499 besök totalt |
|
Sitter och kliar mig i huvet ang. val av motorstyrning till en BMW e46 m3 som fått sig en liten turbo under huven... Vad jag fattat det som så måste jag låta original ecu sitta kvar då det sitter SMG låda i den och för att hålla kvar funktionen i mätare osv. Jag har hittills hittat några alternativ men inget känns riktigt lockande, bla Horsepowerfreaks, PROefi och sen några som säger sig kunna koppla detta men isf behöver dom bilen, alltså dom vill inte avslöja hur dom gör och vad lär man sig av detta? Man vill ju pilla lite själv =) och HPF/PROefi känns lite sådär... Nån här som sitter på nån nyttig info? _________________ Peter Franzén |
|
Hej, har för mig jag hört talas om nån M3 i sverige som hade stora problem med ett sprut som skulle klara sånna där problem. Du kan ju kolla med www.dynotech.se om han har någon mer info. Kanske kan han avråda från nått sprut åtminstonde.
Lycka till. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
|
Jag kör MaxxECU på min BMW Skyline. Om det klarar SMG vrt jag inte, men det är ett grymt bra sprut. www.maxxecu.se där kan du läsa lite själv.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1499 besök totalt |