Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2775 besök totalt |
Alfa Roemo GTV6, GP + Nordslingan (Film)
Förmodligen enda filmen jag någonsin sett när man aldrig ser ett annat fordon på ett helt varv. Filmat med Bumper-cam så ljudet är "lite" brusigt i högre hastigheter. Någon som har åsikter om spårval och tid? Klicka mig _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Re: Alfa Roemo GTV6, GP + Nordslingan (Film)
ok, analys från soffan då! ![]() Möjligen lurar man sig på kameraplaceringen men han tycks inte utnyttja hela banbredden? Turn-ins och allmän placering gör att han inte placerar sig helt rätt. (Ex: H-bach, Aremberg, AD, K-hard till B-scheid, genom Esbach och Brünnchen etc... Han håller dessutom inte fullt genom vänsterkinken mellan Karusellen och Höhe Acht ![]() Men det är ju lätt att sita här och vara kaxig. Det kanske körs i ett annorlunda spår för att det är rejsbil? Möjligen blir det extra speciellt eftersom den är framhjulsdriven? Men tiden på ca. 8.30-8.40 borde väl kunnat vara lägre om det är en rejsbil? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Framhjulsdriven?
![]() Det är en 80-talare, GTV6, samma grundchassie som Alfa 75. ![]() Riktig racebil tydligen, skall se om jag kan skaka fram lite bilder. Tycker inte heller han ser ut att utnyttja hela banbredden men det är ju lite lurigt med kameraplaceringen som sagt, kanske är kallt och han kör med marginal? Frågar lite om spårval för han har kurser där man kör med banpreppade Alfa 75or på ringen, gissa om jag är sugen? ![]() Fast det är ju inte aktuellt om han lär ut "fel" spår. Edit: Jag tror det är den här bilen. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
ok, jag kan inte Alfa så bra... ![]()
För det första, spåret är i grunden rätt. Men varför inte använda hela banan så att det blir ännu mer rätt? För det andra, om han är "instruktör på ringen" så borde det ju finnas en förklaring. Visst kan man lura sig lite på kameraplaceringen och visst finns det lite olika spår men helt bekväm med banan är föraren inte - IMHo. ![]() Framförallt så håller han inte fullt genom ett par skymda men relativt sett enkla kurvor och det borde han göra om han kan sin sak. Såvida det inte förklaras av väder, bil etc.? Be Magnus flytta tråden till Nürburgringforumet! Där kommer den här tråden vara som ett bensinindränkt vedträ på en bädd av glöd! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Maagnuus...
![]() ![]() Hmm, det behöver ju faktiskt inte vara han som är instruktör som kör kom jag på... Bäst att kontakta honom och fråga istället för att spekulera. Men man kan ju analysera spårval ändå. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jo Maz, det är den bilen
http://www.rsracing.nl/ Alfa GTV6 Grp. A 3.5l V6 24v 320hp @ 7500giri 1040kg ![]() Han kör ju normalt i en holländsk liga, där där det är mycket alfa bl.a. 75 IMSA bilar Mig vetterligen så är det hans satning på "utbildningen" på ringen men har anställt folk. Vore ju j-t skoj o köra utbildningen iaf. Bilen är man ju bekant med ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Är du? Förra gången kom du väl inte ens ett varv? ![]() ![]() (för er andra, detta är psykning inför Alfaklubbens tävling på Gelleråsen på Söndag där jag och Kunta kommer köra i samma klass) _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Mer psykning, Giulia regerar
Eller om man föredrar 105-serien (äldre modellserie för er som inte är insatta): http://www.8200rpm.com/Video_Section/AlfaLap1.wmv http://www.8200rpm.com/Video_Section/AlfaLap2.wmv Riktigt upphetsande i mitt tycke ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||
25 grader och sol - vem f-n har lust att kolla videos från någon möglig racerbana i Tysklands vildmarker? ![]() Håller just på att ladda ner - återkommer när jag hunnit titta på den, troligen imorgon. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Sorry, jag har haft lite ont om tid senaste tiden. ![]() Skall ladda ner och kolla! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Fartkänslan blir ju helt enorm med den kameraplaceringen.
![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Nu har jag kollat på videon!
Generellt sett så kör han helt klart ett race-spår och går in i böjarna mycket tidigare än vad jag gör. Kameraplaceringen ger läckra bilder, men precis som det redan skrivits så är det väldigt svårt att uppskatta hur nära bankanten han kör. Kameran verkar dessutom inte vara stumt monterad, utan flexar lite i sidled i böjarna. På många ställen verkar det dock som att han är långt ifrån bankanten. Ta t ex Miss-Hit-Miss, som verkar vara en klar Miss-Miss-Miss och i backen ner mot Breidscheid så verkar han också ligga mitt i banan. Jag klockade varvet till c:a 8:14 från det att han kör upp på nordslingan vid T13 tills han kör in på GP-slingan. Lägger man på några sekunder för högern in på T13 och snutten längs T13 som han inte kör, så borde varvtiden för ett helt varv ligga runt 8:18. Räknar man baklänges så borde det ge en BTG-tid på c:a 7:51. Inte så pjokigt, men med den bilen borde man kunna pressa tiden lite till. ![]() Han verkar köra mycket disciplinerat och har rätt mycket marginaler kvar på många ställen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Kameraplaceringen förvillar väldigt mycket.... ![]() Förutom dina synpunkter Peeter så skulle jag kunna rabbla några fler spårfrågetecken. Men om man bortser från spåret så är det som du skriver ett varv med marginal. Han verkar lyfta av i Lauda-links-kink och Kesselchen. Han lyfter definitivt av i vänsterkinken mellan Karussellen och Höhe Acht. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2775 besök totalt |