Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 914 2.0 -74 - Såld. | << 1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30 >> 201 besök senaste veckan (240950 totalt) |
Helt rätt Mats. 964or finns det hur många som helst, du kan alltid köpa en till om du vill göra återfall. Fräscha 914 är det däremot ont om och det är ju kul att få meka lite.
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||
Detta måste ju ha varit Fredrik Å, han lever verkligen som han lär! Lycka till! _________________ Mikael Sköldeborn Porsche 951 Porsche 996 C2 X51 |
||||||||
Mäkinen? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Japp _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Hur ska man kunna veta att man köpt "världens bästa bil" om man inte provat alla andra... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Kan stoppa i en smallblock V8 också.. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Jag röstar på Subaru-motor (Impreza). Bibehållen låg tyngdpunkt och drifsäkerhet som en vanlig bil. Och 300+hk kräver endast mindre investeringar. Sen att den låter som en Saab V4 vid glidkörning är bara en bonus.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||||||
Nja, motorbytesfantasier kan väl vara kul men jag kommer behålla orginalmotorn men försöka ta ur lite mer effekt.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Och - gå nu inte över ån efter vatten.... De bästa T4 motorerna i världen byggs i skandinavien, inte i USA. Grejjerna är billiga där men det är här kunskapen finns. På tex The Samba forumet finns ju tusentals trådar men det är uteslutande norrmän och danskar och svenskar som ger vettig imput. Jänkarna säger mest att det inte går och att det blir dyrt.... Micke Svens - håller han på ännu? Han byggde ju grymma T4:or på 80-talet iaf, med över 100hk/ltr - jävligt fränt! JPM i Skåne bygger ju också både T1 och T4 och han verkar ju vass... Så... Hottad 914 motor, breddade plåtisar och allmänt rensad...
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||||||||
Ska du hålla i kosingen kan du ju sätta en liten turbo på. Då kanske du kan klara dig med en vanlig TD04 15t eller så och samma cylindrar och toppar och bara ha bättre stakar, oljekylning och ett vettigt sprut. Då borde 250hk gå att skak fram för 15-20k. Frågan kanske blir så om det går att få in en vettig IC nånstans utan att såga? Bara en idé. Ska tillägga att jag alltid tyckt 914 är ball. Och de har gjort rätt på väldigt många sätt med mittmotor osv. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||||||
Måste säga att jag tycker det är en tråkig tendens att så många inlägg fokuserar på motorbyten här på forumet. Först ska man väl använda bilen som den är och se hur man trivs. Sen förbättrar man väghållningen tills man aldrig behöver släppa gasen och först då börjar man fundera på att byta bil... (eller motor...)...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||||
är det för det du köpte calibran utan motor? _________________ Philipp Klement |
||||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Trevlig tråd och bil.
Bygger just nu återigen en TIV motor. Denna gången med förgasare och 2413cc. 100l/hk och över är målet. Dyrt? Inte som Porsche men mycket pengar blir det. Micke Svens är aktiv men mest Porsche. JPM Johannes kan TIV ochså. Superduktig och pålitlig. "Getbackontrack! i Danmark är nog det hetaste tipset just nu för en hyfsad motor om det ska vara Skandinavien. Udo Becker om det ska vara med begränsning i Europa. Mycket duktig på TIV och pålitlig. Kolla in Cal Look.no http://www.cal-look.no/lounge/ Lycka till! Jag följer och kommer med glada tillrop. _________________ Fredrik Reichel |
||||||||
Jag saknar uppdateringar i den fina tråden! _________________ Olle Insulander Alfetta 76, E3 3.0s, V4-75 |
||||||||
Jaaaaaa!
Måste bara berömma bilvaket! Skitballt! Har drömt om en 914 länge och det var tanken på en 914 som fick in mig i banträsket (på den tiden var jag inte så märkesfrälst och långt gågna tankar på enSubaru-konvertering fanns, jag tvingades dock erkänna att jag inte har kompetens nog att få ihop något liknande). Ska bli skitkul att få följa någon som ätnker åka bana med 914! Skoj! //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 914 2.0 -74 - Såld. | << 1, 2, 3, 4 ... 28, 29, 30 >> 201 besök senaste veckan (240950 totalt) |