Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2013 | 1, 2 >> 23803 besök totalt |
Länge velat köpa mig en passande bil för att börja köra bana, tittade länge på gamla 944or, S2000, M3E46 osv..
Men med mitt jobb så får man ju ibland rätt trevliga erbjudanden.. såå sagt och gjort! En silver Subaru BRZ 6MT med diverse tillval som rullat som visningsbil för Subaru Nordic i 700 mil har alltså inhandlats I dagsläget är den standard förutom diverse kolfiberdekaler över backspeglar, kolfiberlist på bakluckan, Subaru-stripe på huv och tak, bakre diffusor samt svarta 19" på Subaru originalfälg med 225/35R19 Pirelli P-Zero. Har även original 17" som kommer skos med R-däck till sommaren. Sen ska jag fixa lite smått med utseendet, bla svagaste toningen runtom på alla rutor, troligtvis plocka bort vingen helt, kanske tona bakljusen samt kolfiberdrapera panelen runt navigatorn inne i bilen. Får se vad som blir mer när vädret blir bättre och bilen fått komma ut på gatorna! Tills dess får den stå kvar och sukta mig på jobbet... Detta blir första bilen för mig att prova bankörning på riktigt med så det ska bli riktigt spännande! _________________ Emil Dahlberg |
||||||
Det har han 3 år på sig att fundera på |
||||||
Hehe precis, den dagen den sorgen Imorn åker den in på byte av ledljusen fram som tar in fukt (problem från fabrik på nästan alla bilar). Verkar dock som att Europabilarna slapp bakljusproblemen som USA-varianterna har _________________ Emil Dahlberg |
||||||
|
||||||
Trial and error
But where's the fun in that? _________________ Emil Dahlberg |
||||||
Inte för att vara tråkig men om jag hade varit du och inte kört bana förut (eller inte så mkt bana) så hade jag koncentrerat mig på att köra först och bygga mer effekt sen. Det är svårare att köra en motorsvag bil snabbt än en motorstark. Få med sig fart in i kurvan och ut ur kurvan är det primära. Får du till det så hänger du på betydligt motorstarkare bilar också inom kort.
Jag är dock jäkligt trist. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
Förstår precis hur du tänker, men bilen kommer ju inte ENBART användas till bana. Kört 200+ mil med en helt original på gata och känner att det vore mycket roligare med mer _________________ Emil Dahlberg |
||||||
|
||||||
Inte till en början, läst att chassit ska vara såpass välbalanserat att det ska klara av den effekt jag vill ha galant utan att behöva göra nåt åt väghållningen omgående. Men självklart ligger ju coils på önskelistan så småningom _________________ Emil Dahlberg |
||||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Om du vil bli uppgraderad till fyrstjärnig general av rejsamaffian, så skippar du kolfiberfolien runt navigatorn, och siktar direkt på ett nyutveclat Öhlinskit till BRZ, anpassat till Nürburgring. Där kan vi börja snacka om "Coils" ... _________________ -- |
||||||
Joooråsatteehhh 3400$ ca.. har varit lite småsjuk dock inte hostat upp några pengar Edit: fast det var nog "Road & Track" priset.. det för just Nürburgring lyckades jag inte hitta priser på.. _________________ Emil Dahlberg |
||||||
Läste om den här bilen nyss. Motoruppgraderingen känns ju rätt lovande. Bolt on och man behöver inte röra motorn invärtes. knappt 100hk till lär ju göra markant skillnad. Sen ser den ju förbannat tuff ut också
http://www.speedhunters.com/2013/01/ _________________ Emil Jönsson |
||||||
Verkar finnas vissa Greddy/Rocketbunny-bilar som ser okej ut, såg nån röd GT86a tidigare som såg helt hemsk ut.. Men den i länken är ball! Jovisst lär det göra det! Vill dock upp över 300whp.. _________________ Emil Dahlberg |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2013 | 1, 2 >> 23803 besök totalt |