Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Volvo 940 rallybil grupp h välja bromsar
2827 besök totalt
Grupp-h

Här sen Okt 2010

Trådstartare

Någon som har tips ang vad för bromsar som passar på en volvo 940.
Har 960 spindlar fram ,bak hade jag tänkt använda volvo 240 framok men vet ej vilken broms-skiva
Bilen ska gå på tarmac-race men även i skogen så jag måste få på 15" fälgar tacksam för tips

Lund
Här sen Jun 2004

willwood ok fram är väll det mest ekonomiska på en 940, annars är det väll alcon eller R ok.

Det ska finnas en skiva från BMW som passar bak om man inte vill ta 240 framskivor och svarva upp lite inuti.

Citera
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003

Har du någon närmare idé om vilken BMW-skiva som skall passa Sebastian? De jag hittar har 20-25 mm mindre hatt-djup än Volvo-skivan. Samma gäller Volvos framskivor. Eller löser det sig med det nya okets offset från monteringsplanet alt. adapter med stor offset?

Guson

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Re:

520 från E39 ska vara rätt i offset, men jag har inte testat själv. Hör med David på Plombo-motor, han vet.

Uppsala
Här sen Sep 2003

Tack för det Daniel! Framskivorna är riktigt nära i offset, bakskivorna diffar någon cm.

Guson

Här sen Okt 2010

Trådstartare
Jag tackar för tipset med BMW skivor bak ska kolla upp det
Inga mer idéer fram hade tänkt använda standardok/skivor från någon modell, har byggt om förut med ap-bromsar och willwood skivor men tyckte det inte gav så mycket,bra belägg är dock viktigt därför tänkte jag om det finns ex V70 bromsar eller nåt från standardsortimentet som nån använt som funkar

2827 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande