| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stolsfråga : OMP Evoluzione VTR
|
755 besök totalt |
|
Hej Rejsa! Nu är det så att jag känner att jag behöver en sittastill stol till min kombinerade drifting/Timeattack bil (återstår att se om jag kommer till den nivån,men är bra nära). Har då fått tag på en stol via en kompis som jag funderar på att köpa. Den verkar vettig,är i fint skick och man sitter bra i den. Det som jag reagerade på när jag kikade under den var FIA märkningen. Inget konstigt med att den gått ut då jag inte behöver en godkänd stol i nuläget eftersom jag inte ska Tävla på något sätt. FIA märkningen gick ut 1989 (!!!) enligt lappen som sitter på. Direkt sa jag att jag ska fundera på det,eftersom det verkar vara en så SJUUUUKT gammal stol. Kunde nästan inte tro det att den sortens stol tillverkades på 80talet med den designen den har. Som sagt så är den i Jättefint skick,glasfiberrygg har den med,någon form av svankkudde och ser ut som dagens sportstolar och den är blå.(Hade gärna sett att den var svart istället men denna finns så lättillgängligt så man överväger att ta den ändå) Det jag skulle vilja veta är: Vad är det för stol,är det en vettig stol i dagsläget eller ska man skippa den,när användes denna stol inom racing,vad är den värd i era ögon/öron? Mvh Johan _________________ Johan Hedlund |
![]() |
Skruva banåkabil
|
755 besök totalt |