Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2191 besök totalt |
Bankörning i Söderhamn?
Hallo är det någon som vet om det blir någon bankörning på flygfältet i söderhamn i år? ![]() |
||||
Jag har varit och snackat lite med en av dom ansvariga... Och så här ser det ut för i år...
Dom vill köra längre uppe vid gamla uppställningsplatserna för flygplanen. Men SBF måste godkänna banan och området innan dom kan köra och de väntar dom på just nu. Får dom klart med SBF så ska dom försöka ta hjälp av nån roadracing åkare, Bosse Högberg(motard) och Weglin Racing(bil) så att alla fordon får får sin åsikt om hur man ska lägga banan för att det skall fungera bra. Får dom inte nått godkännande av SBF kommer man att köra så samma bana som förr om åren. Alltså kommer det bli runt 4-5 körningar i år i vilket fall som helst. |
||||
![]() Är det ungefär runt mitten av flygbanan de håller på och planerar något, eller är det mot andra änden? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Dom ska försöka hålla sej ifrån att åka på stora banan på det nya stället... det är enklare med tillstånd och dyl. då.
När du kommer in på området så svänger vi ju ner till vänster som det är nu.. Och så har du "korta banan" rakt fram. Till höger kommer nya banan att ligga och sträcka sej ner till flygmuséet ungefär. |
||||
Nu har man fått upp en hemsida... Och det verkar som det kommer att bli samma bana som tidigare...
Samt att man kommer att ordna en "Superstage" körning ![]() http://www.flygstadenracing.tk/ |
||||
Vad är det probs med däcken då? |
||||
Var nått fabrikationsfel på dom förra jag körde så jag ska få nya o denna gång av ett annat märke så jag hoppas dom kommer fundera bättre. Ska väl vara löst om en vecka eller två förhoppningsvis. Slime brukar väl köra där. Ska nog försöka boka in så man kör där samtidigt som han är där. Har ju hört talas om hans brutala körstil, de måste man ju få se ![]() ![]() Drifting träffarna vet jag nog vilka som ska köra så dom måste man ju komma o titta på iaf ![]() Superstage körningen låter ju oxo klart lockande, ska ju köra superstage för bilsport i september så man kan ju alltid smygträna lite innan ![]() _________________ Johan Vikström |
||||
Jag har inte varit på varken Malmby eller Björkvik, men det är den klassiska flygfälsbeläggningen av betong. Pär Hansson borde kunna säga mer efter som han har åkt på fler banor och har mer att jämföra med. |
||||
Vad kommer du att göra med för däck nu då? Jo, Slime är där nästan varje gång och det brukar gå ganska brutalt. Superstage tänkte jag oxå prova, så man får vet hur det är... |
||||
Toyo R1R hade jag tänkt köra på. Ska ju hålla länge och ha hyffsat grepp. Jo, jag har hört om hans körstil oxo så det ska bli kul o se. ![]() ![]() _________________ Johan Vikström |
||||
Söderhamns beläggning är klart bättre än Björkviks och Barkarbys (Malmby har jag inte kört). Den sitter för det första kvar sen är den inte lika svår på däcken heller.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Han kör i gr-a dvs. dom snabbaste/mest rutinerade... kör du i nån annan grupp så hinner du se honom varje körning. ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2191 besök totalt |