Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Bankörning i Söderhamn?
2191 besök totalt
barth
Gävle
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Bankörning i Söderhamn?

Hallo är det någon som vet om det blir någon bankörning på flygfältet i söderhamn i år?

BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002

Jag har varit och snackat lite med en av dom ansvariga... Och så här ser det ut för i år...

Dom vill köra längre uppe vid gamla uppställningsplatserna för flygplanen. Men SBF måste godkänna banan och området innan dom kan köra och de väntar dom på just nu.
Får dom klart med SBF så ska dom försöka ta hjälp av nån roadracing åkare, Bosse Högberg(motard) och Weglin Racing(bil) så att alla fordon får får sin åsikt om hur man ska lägga banan för att det skall fungera bra.

Får dom inte nått godkännande av SBF kommer man att köra så samma bana som förr om åren.

Alltså kommer det bli runt 4-5 körningar i år i vilket fall som helst.

Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

thumbs up Har också funderat hur det ska bli, på SMK Söderhamns site har det ju inte dykt upp nån info än.

Är det ungefär runt mitten av flygbanan de håller på och planerar något, eller är det mot andra änden?

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002

Dom ska försöka hålla sej ifrån att åka på stora banan på det nya stället... det är enklare med tillstånd och dyl. då.

När du kommer in på området så svänger vi ju ner till vänster som det är nu.. Och så har du "korta banan" rakt fram. Till höger kommer nya banan att ligga och sträcka sej ner till flygmuséet ungefär.

K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002

Nu har man fått upp en hemsida... Och det verkar som det kommer att bli samma bana som tidigare...
Samt att man kommer att ordna en "Superstage" körning thumbs up

http://www.flygstadenracing.tk/

griml0ck
Stockholm
Här sen Okt 2003

Nice! ska försöka boka in nån körning där denna sommar. Bara jag får löst min däck historia så är jag klar klar klar

Gävle
Här sen Nov 2002

griml0ck skrev:
Nice! ska försöka boka in nån körning där denna sommar. Bara jag får löst min däck historia så är jag klar klar klar

Vad är det probs med däcken då?

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Hur ser beläggningen ut där? Är det liknande den som är på Björkvik o Malmby?

NS BTG: 9.10.21

Citera
griml0ck
Stockholm
Här sen Okt 2003

K Lundkvist skrev:

Var nått fabrikationsfel på dom förra jag körde så jag ska få nya o denna gång av ett annat märke så jag hoppas dom kommer fundera bättre. Ska väl vara löst om en vecka eller två förhoppningsvis.

Slime brukar väl köra där. Ska nog försöka boka in så man kör där samtidigt som han är där. Har ju hört talas om hans brutala körstil, de måste man ju få se

Drifting träffarna vet jag nog vilka som ska köra så dom måste man ju komma o titta på iaf

Superstage körningen låter ju oxo klart lockande, ska ju köra superstage för bilsport i september så man kan ju alltid smygträna lite innan

Gävle
Här sen Nov 2002

Fredrik C skrev:
Hur ser beläggningen ut där? Är det liknande den som är på Björkvik o Malmby?

Jag har inte varit på varken Malmby eller Björkvik, men det är den klassiska flygfälsbeläggningen av betong.

Pär Hansson borde kunna säga mer efter som han har åkt på fler banor och har mer att jämföra med.

K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002

griml0ck skrev:
K Lundkvist skrev:

Var nått fabrikationsfel på dom förra jag körde så jag ska få nya o denna gång av ett annat märke så jag hoppas dom kommer fundera bättre. Ska väl vara löst om en vecka eller två förhoppningsvis.

Slime brukar väl köra där. Ska nog försöka boka in så man kör där samtidigt som han är där. Har ju hört talas om hans brutala körstil, de måste man ju få se

Drifting träffarna vet jag nog vilka som ska köra så dom måste man ju komma o titta på iaf

Superstage körningen låter ju oxo klart lockande, ska ju köra superstage för bilsport i september så man kan ju alltid smygträna lite innan

Vad kommer du att göra med för däck nu då?

Jo, Slime är där nästan varje gång och det brukar gå ganska brutalt.

Superstage tänkte jag oxå prova, så man får vet hur det är...

griml0ck
Stockholm
Här sen Okt 2003

K Lundkvist skrev:
Vad kommer du att göra med för däck nu då?

Jo, Slime är där nästan varje gång och det brukar gå ganska brutalt.

Superstage tänkte jag oxå prova, så man får vet hur det är...

Toyo R1R hade jag tänkt köra på. Ska ju hålla länge och ha hyffsat grepp.

Jo, jag har hört om hans körstil oxo så det ska bli kul o se. Brukar inte spendera så mycket tid i depån men man lär väl se han swischa förbi en x antal ggr

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Söderhamns beläggning är klart bättre än Björkviks och Barkarbys (Malmby har jag inte kört). Den sitter för det första kvar sen är den inte lika svår på däcken heller.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002

griml0ck skrev:

Jo, jag har hört om hans körstil oxo så det ska bli kul o se. Brukar inte spendera så mycket tid i depån men man lär väl se han swischa förbi en x antal ggr

Han kör i gr-a dvs. dom snabbaste/mest rutinerade... kör du i nån annan grupp så hinner du se honom varje körning.

Inför träffar
Bankörning i Söderhamn?
2191 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande