Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1022 besök totalt |
ringenresa i present ?
hej på er, vet inte riktigt om denna ska hamna här eller i ringen forumet. Men om vi ska komma till frågan så undrar jag vad ni tror om min idé. Det är så att jag snart fyller år, och tar studenten, och ja tänkte nu ta tillvara på dom tillfällena genom att önska mig en ringenresa och det som hör till ( däck soppa o.s.v), Far hade i förbifarten pratat om att åka till ringen nån gång med porschen min, han har vart där tidigare och vill nog tillbaka med nåt roligare än sist =). Så jag undrar vad ni tror att detta kan kosta, alltså åka ner en helg, eller när ska man åka för att få så lite bilar på banan som möjligt ? och tror ni att det är okej trots att jag aldrig kört bana tidigare, vill ju börja i någon ände och ringen har ju vart en dröm. Så kom gärna med förslag hur ni tycker detta skulle gå till ? /mvh Cédric _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Re: ringenresa i present ?
OM JAG hadde fått en ring resa i pressent hadde jag varit ÖVERLYCKLIG!!! Men som sagt första gången...Var försiktig ![]() Skit i alla andra presenter, ta ring resan! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
har din pappa ett konto-kort och han tycker det är en rimlig present (självklart är det det) så är det bra att kolla uppe tider och åka , svårare än så är det inte , finns eller fanns iaf lite trådar i Nürburgring forumet om vad en resa går på ungefär
hade heller aldrig åkt bana tidigare , men det går bra ändå , givet är jag inte lika snabb som många andra här på forumet som har en massa mer erfrenhet och slipat länge på sin körskicklighet men jag har kul ändå , kör med insidan av huvet bra så ska det nog resten lösa sig |
||
det är just va de kostar jag är ganska nyfiken på, alltså boende och dyl. tälta? hotell?
ja brukar köra rätt lugnt vanligtvis, så jag tror inte just den grejen blir problem.. däremot vette fan om bilen håller ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Förra året var jag där i Mars. Mycket lite bilar (TVÅ helt tomma varv) och inga J***a motorcycklar. Men du vill kanske inte vänta så länge. Flest fordon brukar det vara på helgerna, så sikta på en veckodag. _________________ Johan Rådlund |
||
Boende i byn finns från ca 25 Euro per person och natt och upppåt. Mat och pilsner brukar suga en hel del pengar. Restaurangerna i byn är inte direkt dyra men det är långt ifrån billigt! På den här siten kan du kolla lite alternativ för boende. http://www.wohlsein365.de/hocheifel- Bäst är att bo i Nurburg - åtminstone om man gillar att ljuga över en pilsner eller två efter dagens slut. Övriga kostnader är resan ner och tillbaka. Från Stockholm är det väl ca 2 x 150 mil. Bro och färja kostar också en del, minns inte exakt med det är mellan 500 och 1000 kronor enkel resa tror jag. om du är där för första gången och aldrig har kört bana förr så klarar du dig kanske på ett 6-varvs kort för 76 Euro. Ett 12-varvs kort kostar 143 Euro. Sedan tillkommer ju slitage på bilen och dessvärre är det inte ovanligt att någon rasar när man är där nere och kör. Bottom line - en resa till Ringen blir aldrig billig men den är garanterat värd varenda Euro! Kör försiktigt! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1022 besök totalt |