|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

26 Dec 2012 21:44
Gott Nytt År
[center]  [/center]
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

01 Jan 2013 16:23
äntligen lever lite mer grejer
[center]
 [/center]
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

04 Jan 2013 01:30
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

17 Jan 2013 00:40
[center]  [/center]
Nya sponsor loggan på plats
[center]  [/center]
Inte långt kvar nu innan man kan ut å gasa
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

17 Jan 2013 00:41
Gu vad segt det är att gå i väntans tider smile vill ju får hem alla grejer nu!! Fast den som väntar på något gått brukar de ju säga. Får nöja mig med små pill och spana på Rally Dakar på kvällarna smile
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

17 Jan 2013 23:02
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

24 Jan 2013 19:56
bygget rullar på. Nu känns det som man börjar se slutet.
[center]
 [/center]
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

24 Jan 2013 20:25
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

05 Feb 2013 12:00
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.
[center]
 [/center]
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

05 Feb 2013 23:36
Idag hände det lite mer i garaget. Jag fick idag testkört bränslesystemet. Så nu vet man att allt funkar som det är tänkt och inga läckor. Nu är även oljekylaren på sin plats. blev riktigt bra,
[center]
 [/center]
[center]  [/center]
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

06 Feb 2013 22:53
Ny koppling
2 skivig
[center]  [/center]
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

07 Feb 2013 23:39
Idag kom adaptern vid oljefiltret på plats. Så jag kan få ut olje temp.
[center]  [/center]
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

10 Feb 2013 14:07
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

12 Feb 2013 00:43
Lite mer smått å gott färdigt. Idag fick jag kopplat in alla givare till diverse mätare i bilen.
[center]  [/center]
|
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722

12 Feb 2013 00:58
Re:
SRD skrev: | Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite. |
Vad blev det för spec på kammarna?
_________________ Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

12 Feb 2013 08:15
Re:
Magnus 2074 skrev: | SRD skrev: | Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite. |
Vad blev det för spec på kammarna? |
Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986
|
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564

12 Feb 2013 11:13
Re:
SRD skrev: | Magnus 2074 skrev: | SRD skrev: | Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite. |
Vad blev det för spec på kammarna? |
Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986 |
Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor.
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

12 Feb 2013 11:51
Re:
ezroller skrev: | SRD skrev: | Magnus 2074 skrev: | SRD skrev: | Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite. |
Vad blev det för spec på kammarna? |
Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986 |
Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor. |
Blir en vassare karaktär med dessa. Har testat med de andra med. Känns lite sävlig med 234i kammarna tycker jag.
|
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564

12 Feb 2013 12:03
Re:
SRD skrev: | ezroller skrev: | SRD skrev: | Magnus 2074 skrev: | SRD skrev: | Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite. |
Vad blev det för spec på kammarna? |
Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986 |
Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor. |
Blir en vassare karaktär med dessa. Har testat med de andra med. Känns lite sävlig med 234i kammarna tycker jag. |
Sugkammar brukar ju annars vanligtvis ha vassare karaktär än turbokammar. I vår gamla 900 T16 så vaknade turbon ca 500 rpm tidigare med 234-kammarna. Så det kan ju tänkas att den faktiskt är snällare i karaktären men med mer lyft. Vi körde ju en gammal go T3 trim50L med kullager och det är ju inte en särskilt modern turbo utan den vaknade med ganska mycket ketchup-karaktär.
|
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384

12 Feb 2013 17:58
Re:
ezroller skrev: | SRD skrev: | ezroller skrev: | SRD skrev: | Magnus 2074 skrev: | SRD skrev: | Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite. |
Vad blev det för spec på kammarna? |
Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986 |
Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor. |
Blir en vassare karaktär med dessa. Har testat med de andra med. Känns lite sävlig med 234i kammarna tycker jag. |
Sugkammar brukar ju annars vanligtvis ha vassare karaktär än turbokammar. I vår gamla 900 T16 så vaknade turbon ca 500 rpm tidigare med 234-kammarna. Så det kan ju tänkas att den faktiskt är snällare i karaktären men med mer lyft. Vi körde ju en gammal go T3 trim50L med kullager och det är ju inte en särskilt modern turbo utan den vaknade med ganska mycket ketchup-karaktär. |
http://www.900aero.com/ -> Tech -> Camshafts
Där har du data på dom. T16 kammarna är vassaste saab nånsin gjort.
_________________ Mattias Broberg
|
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902
Trådstartare

12 Feb 2013 18:18
Jo var ju därför som org effekt låg högre en de 175hk som saab sa.
|
|