Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 9-5 2,3T 01 SRD (Time Attack)
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
15 besök senaste veckan (107862 totalt)
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Gott Nytt År
[center][/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
äntligen lever lite mer grejer
[center]
[/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
lite bilder på vad som händer.

[center]



[/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
[center][/center]
Nya sponsor loggan på plats

[center][/center]
Inte långt kvar nu innan man kan ut å gasa

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Gu vad segt det är att gå i väntans tider smile vill ju får hem alla grejer nu!! Fast den som väntar på något gått brukar de ju säga. Får nöja mig med små pill och spana på Rally Dakar på kvällarna smile

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Nu är det lite mer kul delar på G hem till bilen

[center]



[/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
bygget rullar på. Nu känns det som man börjar se slutet.

[center]
[/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.

[center]



[/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Idag hände det lite mer i garaget. Jag fick idag testkört bränslesystemet. Så nu vet man att allt funkar som det är tänkt och inga läckor. Nu är även oljekylaren på sin plats. blev riktigt bra,

[center]

[/center]

[center][/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Ny koppling
2 skivig

[center][/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Idag kom adaptern vid oljefiltret på plats. Så jag kan få ut olje temp.

[center][/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Lite mer smått å gott färdigt. Idag fick jag kopplat in alla givare till diverse mätare i bilen.

[center][/center]

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722



Re:

SRD skrev:
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.


Vad blev det för spec på kammarna?

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Re:

Magnus 2074 skrev:
SRD skrev:
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.


Vad blev det för spec på kammarna?


Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564



Re:

SRD skrev:
Magnus 2074 skrev:
SRD skrev:
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.


Vad blev det för spec på kammarna?


Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986


Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor.

_________________
Peter Lindberg i Grästorp

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Re:

ezroller skrev:
SRD skrev:
Magnus 2074 skrev:
SRD skrev:
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.


Vad blev det för spec på kammarna?


Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986


Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor.


Blir en vassare karaktär med dessa. Har testat med de andra med. Känns lite sävlig med 234i kammarna tycker jag.

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564



Re:

SRD skrev:
ezroller skrev:
SRD skrev:
Magnus 2074 skrev:
SRD skrev:
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.


Vad blev det för spec på kammarna?


Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986


Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor.


Blir en vassare karaktär med dessa. Har testat med de andra med. Känns lite sävlig med 234i kammarna tycker jag.


Sugkammar brukar ju annars vanligtvis ha vassare karaktär än turbokammar. I vår gamla 900 T16 så vaknade turbon ca 500 rpm tidigare med 234-kammarna. Så det kan ju tänkas att den faktiskt är snällare i karaktären men med mer lyft. Vi körde ju en gammal go T3 trim50L med kullager och det är ju inte en särskilt modern turbo utan den vaknade med ganska mycket ketchup-karaktär.

_________________
Peter Lindberg i Grästorp

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



Re:

ezroller skrev:
SRD skrev:
ezroller skrev:
SRD skrev:
Magnus 2074 skrev:
SRD skrev:
Idag monterade jag kamaxlarna. Känns gött när man se att det händer lite.


Vad blev det för spec på kammarna?


Kammarna kommer från saab 9000 2,0T från 1986


Ska de ha mer lyft/duration? Populärt annars är ju att använda kammarna från B234I långmotor.


Blir en vassare karaktär med dessa. Har testat med de andra med. Känns lite sävlig med 234i kammarna tycker jag.


Sugkammar brukar ju annars vanligtvis ha vassare karaktär än turbokammar. I vår gamla 900 T16 så vaknade turbon ca 500 rpm tidigare med 234-kammarna. Så det kan ju tänkas att den faktiskt är snällare i karaktären men med mer lyft. Vi körde ju en gammal go T3 trim50L med kullager och det är ju inte en särskilt modern turbo utan den vaknade med ganska mycket ketchup-karaktär.


http://www.900aero.com/ -> Tech -> Camshafts

Där har du data på dom. T16 kammarna är vassaste saab nånsin gjort.

_________________
Mattias Broberg
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902


Trådstartare
Jo var ju därför som org effekt låg högre en de 175hk som saab sa.

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 9-5 2,3T 01 SRD (Time Attack)
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
15 besök senaste veckan (107862 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande