| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Få tag på kolvringar till wössner kolvar med udda dimension?
|
1647 besök totalt |
|
Jag skulle byte kolvringar i min Lancia då den drog olja, men då visade det sig att wössnerkolvarna jag köpte nya som skulle vara första överdimensionen (0.20) inte var det utan något special som inte finns egentligen, dom var (0.26) över och kolvringarna hittade jag nu en märkning på att de var för andra överdimensionen (0.4) cyl dia 84.5mm. Det förklarar två saker varför jag fick slipa så jädra mycket innan gapat stämde och varför den dragit olja. Nu till själva problemet att både forgepistons i England där jag köpte dom och wössner i Tyskland slutar svara på mejlen efter jag nämnt numret på kolvarna (9010D026) som enligt tabell ska vara (9010D020). Nu till frågan finns det någon svensk återförsäljare som jag kan ringa till alt åka till så de inte bara kan ignorera mig eller någon annan stans som det går att få tag på kolvringar för konstiga överdimensioner? de mått jag har är kolvens diameter 84.25 mm cylinderns diameter 84.35mm översta kolvringen är 0.95mm tjock och 3mm bred undre är 1.15mm tjock och 3.5 bred oljeringens spår är 2.5mm tjock och 3.3 brett |
||
|
Maptun är den svenska återförsäljaren. Kanske ska prova med Karl Poeltl i USA (wossneronline.com) också för han brukar kunna svara i alla fall..
|
||
|
_________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||
|
|
||
|
Re:
Kolla igen exv Part Number M3307XX Dimension Details Bore Inch 3.307 Bore mm 84.000 Groove Sizes 1.0 1.2 2.8 eller M3327XX för diam 84.5 Passar inte dimension så gör dom efter ritning. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||
|
mina ligger mitt i mellan dom du länkade till, ska mäta noga och skicka ett mail och fråga om de kan tillverka ringar efter mina kolvar.
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1647 besök totalt |