Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur var ditt 2012?
<<   1, 2
5371 besök totalt
Markus E

Här sen Jan 2010

Re:

Torkel K skrev:
2012 var ett bra racingår! Jag (med farsan som hjälp och husbilspilot) körde alla 5 tävlingshelgerna i SPVM och en hel del träning/track days utöver det. Vi slutade 2a i Roadsport C och bilen har gått som en klocka hela sommaren. Enda problemet var att generatorn gav upp på Anderstorp, men jag fick t o m en ny på garantin.

Sedan såldes Miatan som köptes i USA 2005 och som varit dedicerad tävlingsbil de senaste 3 åren:

Så tog jag och farsan en tur över till Storbritannien och köpte denna lilla leksak istället:

Och just nu håller jag på att bygga om den till Modsport II-utförande:

Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Målet för året var att hålla mig i Top 6 i Roadsport C. Gick ännu bättre

En av höjdpunkterna:

Bilen ovan såld, jag har jag köpt fem bilar i år, och sålt tre.

En av bilarna jag köpt är denna, som har överträffat alla förväntningar, Toyota som levt upp till ryktet på pålitlighet:

Denna hann köpas men har inte reggats in än, ska bli spännande och se vad den kan ge nästa år:

Stora besvikelsen var sista köpet, en 200sx. Kamremmen gick av så nu håller jag på att renovera en motor, och får åka buss och t-bana till jobbet. Dock var den riktigt rolig när första snön kom:

Hann även provköra en Ferarri 430 på Mantorp och körde formelbil på sviestad, och körde Timmys gula fara på Kullen:

Totalt blev det 3 tävlingshelger och ca 20 bandagar.

Nytt för 2013 är att jag kommer ge mig på drifting vid sidan om bankörningen. Inga mål satta än, förutom att köra fortare (s2000) och att köra bredare (200sx).

Längtar till våren!

Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Det var bra, även om tillförlitligheten på bilen var tveksam...

Körde 4-5 tävlingshelger.

Höjdpunkterna var 2,1,1 resultaten på Anderstorp med SLC light, samt när jag på Mantorp låg jämsides med Håkan inför mjölby och han bromsade på sig Det var så trevligt så jag bjuder på filmen av det...

Västkusten
Här sen Okt 2007

Motorras första bandagen i April thumbs down Sen dess har jag kört lennarts rx-8a mer än min egen.

2013 har svårt för att bli sämre men man vet ju aldrig.

Skåne
Här sen Nov 2002

Det blev i alla fall hyggligt med körning under 2012, på Knutan (både trackdays och tävling i Ercup), Sturup och så två svängar ner till Ringen.

Men suget inför 2013 vill inte alls infinna sig. Förutsättningarna, i form av tid och ekonomi, kan jag inte skylla på. Det ser minst lika bra ut som någonsin tidigare, men det kändes bara som att det var redigt långt mellan "kickarna" 2012. Några schyssta varv här och där - men verkligen inte mycket mer.

Jag tror jag lägger ner, för en säsong i alla fall.

Kävlinge
Här sen Nov 2002

2012 var i stort sett bra.
Negativt var att jag inte kom ut i tid och missade en deltävling i PCSR. Nu i efterhand var ju Rudskogen man inte fattade att man skulle kört.. Sedan har man inte haft den där "seriemotståndet" som jag upplevt i MSCC KM.

Positivt var ju först och främst Mins stora dag på Mantorp . Sedan fick jag 4 deltävlingar i Porschecupen med helt otroligt fina upplevelser. Att komma 2:a i serien var ju också kul. 3 nya banor fick man köra och totalt 6 körningar blev det.

2013 står öppet, vet inte vad man skall köra och det finns mycket att välja på.

erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Det var riktigt bra!

Körde 1.27.4 på mantorp och 133.6 på gotland.

Sen såldes denna i höstas:

Köpte denna i samma veva!

MVH

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Sämsta och minst aktiva säsongen sen jag köpte bilen, endast en konbana med några speedsterkompisar som iofs var lika trevlig som den brukar.

Blev sjuk lagom till midsommar och det tog en månad att friskna till, under tiden missades en besiktning för bilen och den har tråkigt nog stått still sedan dess.

Det hela kompenserades dock av en trevlig hyrkartcup tillsammans med ett gäng kompisar med tävlingar på flera banor i Mälardalsområdet.

I övrigt lades tiden på andra intressen.

Får se hur jag gör i år, ska fixa till några småsaker på bilen sen vet jag inte vad som händer...

Lund
Här sen Jul 2007

Har varit ett ganska turbulent år. Gick milt in i väggen hösten 2011 så det hängde med ett bra tag 2012 tyvärr.
Jobbar som bilförsäljare och året som varit var inte direkt ett topp år så ekonomin var ganska trög.

Men köpte denna bilen hösten 2011 och håller på att modifiera den för lite körningar 2013!

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
adam777
United Kingdom
Här sen Nov 2012

Ny på att skriva
inlägg i forumet

verkar det senaste året var inte bra för de flesta av er. men det senaste året var bra för mig eftersom jag vann turneringen för Radiostyrda Bilar racing i min stad.

Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010

Blött...

BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002

Re:

xtimmyx skrev:
Blött...

Det finns ju bilar med tak...

(Fast dom är kanske inte lika roliga?)

Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Min Stora Dag på Mantorp var en upplevelse som gick utanpå det mesta jag någonsin gjort. Verkligen någonsin alltså. Min Stora RaceDag: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=83454

Sen hade jag resan till Palmer Motorsport som var en stor händelse för mig, delvis för att jag fixade hålla mina egna "problem" kring resande i schack och ÖHT lyckades komma iväg, delvis för det helt otroligt roliga att jag vann "Driver of the day" trots att många i toppen redan vart där en gång tidigare och kört alla bilarna och banorna till skillnad mot mig som ju varken hittade runt på banorna eller hade suttit i någon av bilarna ÖHT innan man blev utslängd på banorna Jag är obeskrivligt stolt över den pokalen faktiskt. Palmer: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=79031

Sen var det en hel del banträffar under året men en bit efter sommaren så kom det hiskeliga fakturor från Statoil som jag inte klarade att betala rakt av så då fick jag lite akut dra i handbromsen och hoppa över några träffar. Men jag hade ju bevisligen haft kul och kört på massa redan, det visade Statoilräkningarna med besked

Men jag lyckades ändå komma iväg med Timeattackgänget till Rudskogen vilket var kanonskoj, helt ny bana som var riktigt riktigt kul!!!!!! Av alla event som finns i år så vill jag verkligen verkligen verkligen komma iväg på BMW Sport Clubs träff på just Rudskogen i år Timeattack: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82819

Blev inhopp i långlopp i SLC också under året vilket gav mersmak. Jääääävlar vad det kan vara halt på Mantorp ibland Kul som attan var det.

2013 är lite höljt i grå dimma än så länge, jag har ett kännbart tapp i inkomster sen årskiftet som gör att jag inte än vet riktigt var jag kan lägga ribban i år. Men när väl abstinensen sätter in så brukar ju ekonomiska kalkyler försvinna ut ur siktfältet Vi får se, men att det blir körning är helt klart. Egentligen skulle jag vilja testa lite drifting i år.... Läge att köpa en hög trisslotter?

Göteborg
Här sen Nov 2002

Kul år, Gelleråsen, Knutstorp och Kinnekulle med Club Alfa Romeo Challenge som fotograf. Massor med grymma bilder och roligt att träffa alla galningarna igen.
Hjälpte en kollega på Falkenberg som gjorde come-back i RS med ny kaross på sin Pedrazza, Allt såg ut att gå som man kunde förvänta sig tills ljuddämparen kollapsade och gjorde att han inte fick nån kvaltid, sen rasade han motorn ordentligt i racet efter att ha kört upp sig i ett jäkla tempo. Allt fångat på film...
Tog en massa stillbilder under helgen på Falkenberg också där många blev bra.
Har varit på Ringen två ggr... En gång var det Ringen som var målet och då körde jag Alfa 155 V6, sjukt trevligt andra gången efter en tvåveckorsresa i Italien med min gamla Saab 9-5, inte lika roligt. Men jag klämde såklart ett varv ändå.

2013 hoppas jag få ut tävlingsbilen...

BMW 330i -05
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Enkelt att sammanfatta. Blev inte mycket körning ifjol, men åtminstone ett par svängar i konbana/superstage.

-Vid första körtillfället (första gången där det varken snöade eller spöregnade!) så föll det på att det inte fanns någon hjälm som passade min stora skalle... Irriterande att ha åkt ett tiotal mil utan att få köra, men då man är färsking så hade jag inte skaffat egen hjälm ännu dum som man är/var (året innan fanns hjälm i min storlek).
-Vid nästa körtillfälle hade jag köpt en passande hjälm, och då blev det mycket körtid och fick lära känna bilen bättre thumbs up .

Sen fick jag ingen sommarsemester och juli-augusti började orken att tryta, samt att helgerna tillbringades söderut hos flickvän. La pengarna på flygbiljetter istället, hade ingen ork för garaget. Skulle åka på någon höstkörning, men en blev inställd och en annan regnade bort om jag inte minns fel (vågar inte köra i regn med min knappa rutin). Säsongen över. Däremot blev det som tröst en bra dos med motortävlingar som åskådare.

Svenska Wankelregistret
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

2012 var väldigt understyrt men nu ska det va löst..

therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Mitt 2012 var blandat. Jag fick färg på "riktiga" bilen efter många om och men...

Först grå:

Sedan röd, lååångt senare...

Eftersom det tog sån evinnerlig tid gjorde jag något jag skulle gjort för tre år sedan, satte igång ett subsitut...

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=81000

Den var kul hela säsongen, som annars mest bestod av regn, regn och åter regn. Visst har bilen tak men att ställa upp och plocka ned konbana i regn ledsnar man fort på.

Ambitionerna i början av året var att få ihop riktiga rejsbilen men det blev ju inte alls på det viset, å andra sidan får den en större standardhöjning än planerat. Att få ut vita Caprin på bana var över förväntan. Totalt sett ett ganska okej år alltså!

Gustaf

Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004

Nu skall vi se:
Maj: Konbana med Attitude i Vara.
Juni: Konbana med Attitude i Eksjö.
Juni: Superstage med en massa Speedstrar.
Juli: Konbana i Hulstfred med Peugeot Sport Club.
September: Konbana med Hondaklubben i Vårgårda.
Inte en "riktig" bana på hela året.

Kostade nästan ett set med R888:or

PS: Den ser väääldigt blank ut Gustaf.

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
koff
vallentuna
Här sen Jul 2010

tog tag i bilintresset efter fem år och införskaffade i september fick även köra med den på Mantorp, under Multibil

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Haft ett lagom kul år.

24-timmar Winterhell med Alfan, ett par förarkurser har jag instruerat och gasat lite på.
Sen en buskul avslutning på Kinnekulle med alfaklubben vart det i år. Efter det vart det en weekend på Brand Hatch FF-festivalen inbjuden av ett team. Det var en häftig bana som kan konkurera med Ringen förutom att den var kortare, vart väldigt åksugen.... Har även åkt på några picknick träffar med familj med Alfaklubben.

2013 Blir nog ganska stillsamt men håller på och fixar lite med fram och bakvagn för att få "rätt" camber samt ett kit till alla andra som vill ha ett. Winter hell första helgen i mars blir det, troligen några förarkurser och förhoppningsvis något trackday.

Med 2barn + 2bonusbarn en underbar kvinna osv. så är det begränsat med tid och pengar men lider inte direkt.....
Citera
Allmänt banåkaforum
Hur var ditt 2012?
<<   1, 2
5371 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande